Lageradministratör till Rekomo i Stockholm

Lageradministratör till Rekomo i Stockholm

Rekomo Stockholm
söker en Lageradministratör



Om tjänsten

Vill du också bli en miljöhjälte och har ett stort intresse för administration och inredning?
Bli en del av Rekomo, där vi tillsammans förenar ett starkt affärsfokus med ett brinnande intresse för återbruk och design i syfte att uppnå vår vision; alla företag ska tänka andrahand i första hand.

Vi inspirerar och lyfter varandra på vägen mot våra mål - och vi vill ha med dig på vår resa!

Nu öppnar vi upp för en spännande möjlighet på Rekomo Stockholm AB i rollen som Lageradministratör i Länna, södra Stockholm. Rollen innebär en varierad vardag som innehåller allt från tunga lyft till "high fives" på lastkajen och mycket noggrant datorknackande i vårt lagersystem.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Som Lageradministratör hos oss kommer du vara en nyckelspelare i hela verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområde kommer att kretsa kring godsmottagning, registrering samt testning/kontroll av ingående begagnade produkter. Utöver det rent fysiska arbetet tillkommer en stor del administration kopplat till registrering av inköp och artiklar i vårt lagersystem, avvikelsehanteringar och inventering. Du kommer vara en del av ett litet sammansvetsat lagerteam på tre personer samt en lagerchef. Ofta kan arbetet vara fysiskt tungt men det finns bra hjälpmedel till hands. Arbetsmiljö, säkerhet och god ordning är viktigt för oss.

Du kommer att ha daglig kommunikation med vår inköpare och vår lagerchef kring kommande och mottagna inleveranser samt lagerstatus. Du kommer även ha direktkontakt med våra säljare kring lagersaldo och artikelvård.

Det här behöver du för att lyckas och trivas;

Det kommer att krävas att du som person är noggrann, engagerad och har en vilja att vinna dagen.

Du är:

  • Noggrann och strukturerad
  • Lagspelare som sätter teamets mål i första hand och hjälper till där det behövs
  • Van vid att fatta egna beslut och ta initiativ
  • I god fysisk form då arbetet kräver hantering/montering av möbler dagligen

Du har:
  • Gymnasieexamen
  • Körkort B
  • Truckkort A & B
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Tidigare erfarenhet av lagerarbete eller möbelmontering
  • Tidigare erfarenhet av administration i lagersystem eller affärssystem
  • Goda kunskaper i officepaketet

Mycket meriterande är om du har:
  • Tidigare erfarenhet av branschen och kunskap om kontorsmöbler

Ytterligare information om tjänsten;

Tjänsten är en heltidsanställning och vi tillämpar6 månaders provanställning. Avtalsenlig månadslön. Kollektivavtal finns. Arbetstiderna är vardagar kl 08.00 – 17.00. Placering är Lyftkransvägen 7 B, 142 50 Skogås.
Mer info
Kontaktperson Sebastian God
Telefon 0851817022
Email Mejla Sebastian God
Område Huddinge
Yrkesroll Administration, Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.rekomo.se
Sista ansökningsdag 5 mars 2021 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Rekomo är ett möbelföretag som drivs av tanken på att producera så lite som möjligt. För miljöns skull. Vår affärsidé är att köpa in, sälja & hyra ut begagnade kontorsmöbler som rekonditionerats.

Våra verksamheter
finns i Stockholm, Göteborg och Malmö och sysselsätter ca 45 personer.

Vårt mål är att
ha maximal påverkan på kundernas gröna tänk och minimal påverkan på deras ekonomi. Kort sagt - det ska löna sig att tänka andrahand i första hand!

Vi inreder framtidens kontor med gårdagens möbler