Rekomo Stockholm
söker en Lageradministratör
Om tjänsten
Vill du också bli en miljöhjälte och har ett stort intresse för administration och inredning?
Bli en del av Rekomo, där vi tillsammans förenar ett starkt affärsfokus med ett brinnande intresse för återbruk och design i syfte att uppnå vår vision; alla företag ska tänka andrahand i första hand.
Vi inspirerar och lyfter varandra på vägen mot våra mål - och vi vill ha med dig på vår resa!
Nu öppnar vi upp för en spännande möjlighet på Rekomo Stockholm AB i rollen som Lageradministratör i Länna, södra Stockholm. Rollen innebär en varierad vardag som innehåller allt från tunga lyft till "high fives" på lastkajen och mycket noggrant datorknackande i vårt lagersystem.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Som Lageradministratör hos oss kommer du vara en nyckelspelare i hela verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområde kommer att kretsa kring godsmottagning, registrering samt testning/kontroll av ingående begagnade produkter. Utöver det rent fysiska arbetet tillkommer en stor del administration kopplat till registrering av inköp och artiklar i vårt lagersystem, avvikelsehanteringar och inventering. Du kommer vara en del av ett litet sammansvetsat lagerteam på tre personer samt en lagerchef. Ofta kan arbetet vara fysiskt tungt men det finns bra hjälpmedel till hands. Arbetsmiljö, säkerhet och god ordning är viktigt för oss.
Du kommer att ha daglig kommunikation med vår inköpare och vår lagerchef kring kommande och mottagna inleveranser samt lagerstatus. Du kommer även ha direktkontakt med våra säljare kring lagersaldo och artikelvård.
Det här behöver du för att lyckas och trivas;Det kommer att krävas att du som person är noggrann, engagerad och har en vilja att vinna dagen.
Du är: - Noggrann och strukturerad
- Lagspelare som sätter teamets mål i första hand och hjälper till där det behövs
- Van vid att fatta egna beslut och ta initiativ
- I god fysisk form då arbetet kräver hantering/montering av möbler dagligen
Du har: - Gymnasieexamen
- Körkort B
- Truckkort A & B
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av lagerarbete eller möbelmontering
- Tidigare erfarenhet av administration i lagersystem eller affärssystem
- Goda kunskaper i officepaketet
Mycket meriterande är om du har: - Tidigare erfarenhet av branschen och kunskap om kontorsmöbler
Ytterligare information om tjänsten;Tjänsten är en heltidsanställning och vi tillämpar6 månaders provanställning. Avtalsenlig månadslön. Kollektivavtal finns. Arbetstiderna är vardagar kl 08.00 – 17.00. Placering är Lyftkransvägen 7 B, 142 50 Skogås.