Webbredaktör/digitalt geni till Johan & Nyström

Webbredaktör/digitalt geni till Johan & Nyström

Om kunden:

Om du inte känner till Johan & Nyström kan man beskriva företaget som Sveriges första, största och bästa specialkafferosteri. Bolaget grundades 2004 och har sedan start fokuserat på hållbarhet, direktkontakt och nära personliga relationer till de platser och producenter som de handlar kaffe av. Johan & Nyström har genom åren blivit riktigt vassa på att både rosta, förmedla och brygga kaffe på ett sätt som gör den fantastiska råvaran rättvisa. Rollen som webbredaktör utgår från deras unika rosteri i Länna utanför Stockholm, på kontoret arbetar ca 40 personer idag och på företaget ca 100 personer.

Om rollen:

Johan & Nyström har en ny öppning på marknadsavdelningen, de letar nämligen efter sin nya webbredaktör som ska ta hand om Johan & Nyströms webb, e-handel och sociala medier. Deras grymma marknadsgäng sitter för det mesta ute på rosteriet i Länna men rör sig så klart också ofta mellan de egna butikerna i Stockholm, Göteborg och Helsingfors.

I det stora hela handlar rollen om att via digitala och sociala kanaler berätta Johan & Nyströms fantastiska story, föra en konversation om de olika kaffena och bjuda in fler att driva kafferevolution tillsammans med Johan & Nyström.

Du börjar veckan med att se över och ta hand om helgens inkomna webb-ordrar. Vad har levererat, inspirerat och finns det något som utmärker sig? Denna analys görs så klart även med sociala medier. Du optimerar, skapar segmenterat innehåll och vågar testa nya sätt att öka trafik och konverteringar. Johan & Nyström är seriösa med sin story men vill alltid hitta på nya sätt att berätta den oavsett om du vill göra det via en blogg, SoMe-kampanj, serie med videos eller annat sätt som engagerar.

Veckan fortsätter med att du tillsammans med resten av marknadsgänget sätter en grym plan för ett fantastiskt fint kaffe från Burundi som kommer att lanseras inom kort. Du laddar upp allting på webben, optimerar produktsidan och ser till att de har de bästa förutsättningarna att få ut det nya kaffet. Du förbereder sociala medier och spikar den bästa mediamixen för att säkra kundresan.

Avslutningsvis uppdaterar du ett par texter på webben, sätter upp en kampanj för att få in fler som signar upp sig på nyhetsbrev, intervjuar rostmästaren Benjamin om det nya kaffet från Burundi och ser till att detta innehåll anpassas till deras olika kanaler.

Kvalifikationer:

Du gillar allt som har med digitala och sociala kanaler att göra och har bra koll på hur kommande algoritm-förändring påverkar Johan & Nyströms exponering. Du gillar att arbeta med bl.a. Analytics, SEO och andra smarta digitala verktyg för att ständigt optimera kanalerna och få ut deras budskap. Det är meriterande om du tidigare arbetat med e-handel i Magento 2.

Du är nyfiken, proaktiv och kan trivas med lite oordning i omgångar. Det är ett stort plus om du är en kaffenörd, är du inte det så finns det flera kaffenördar på plats att lära sig utav. Det viktigaste är att du brinner för att få Johan & Nyström att flyga som varumärke. Du bör även vara en person som både gillar att jobba med detaljer men kan också lyfta blicken när det behovs och behålla ett samlat helhetsgrepp i rollen.

Du kommer att rapportera till direkt till marknadschefen, få det godaste jobbkaffet du kan tänka dig och få äran att hänga med riktigt nördigt kaffegäng.

Meriterande:
  • Finska
Tillträde, omfattning och anställning:

Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos Johan & Nyström de första sex månaderna. Därefter finns möjlighet för rätt person att överrekryteras av Johan & Nyström. Arbetet föreligger under kontorstider med möjlighet till flexibilitet, heltid, med start så snart som möjligt.
Mer info
Område Huddinge
Yrkesroll Data & IT, UX & Webbdesign
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 28 jan 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.