TjänstenSom personaladministratör kommer du att ansvara för:
- Utreda personalbehovet i företaget.
- Sköta rekrytering, annonsering, göra intervjuer och ta in referenser.
- Svara på avtals- och lönefrågor.
- Planera och genomföra introduktion för nyanställd personal.
- Planera kompetensutveckling för alla anställda.
- Ha samtal med anställda om löner och anställningsvillkor.
- Arbeta med omplacering av personal till nya arbetsuppgifter.
- Sköta arbetskraft från samarbetspartners.
- Administrativa uppgifter.
- Rekryteringsmässor eller arbetsmarknadsdagar eller andra liknande event.
ErfarenhetFör det mesta kommer du att arbeta med människor, både vid rekrytering och med befintlig personal, så det är ett måste att du har hög social kompetens och att du gillar att arbeta med människor. Oavsett din bakgrund så behöver du vara en person som gillar hårt arbete och som visat prov på att förmågan att nå mycket bra resultat i dina tidigare jobb är professionell och service-inriktad. Om du inte har erfarenhet eller utbildning på den typ av arbete men känner att du har en stark vilja att bli professionell inom detta område så kommer vi utbilda dig.
Din personSom person är du noggrann, flexibel och har god administrationsvana. Du är en van datoranvändare och har erfarenhet av att använda telefonen som främsta verktyg i det dagliga arbetet. Du behöver kunna behärska det svenska språket i både tal och skrift. Du är initiativtagande och ser vad som behöver göras, du är alltid handson och sitter inte och väntar på instruktioner. Vidare är du strukturerad och ordningsam, duktig på att avsluta uppgifter och du är van vid att hålla många bollar i luften samtidigt.
AnsökanLåter det här som en intressant utmaning för dig? I så fall skicka din ansökan idag! Vi kommer att göra intervjuer löpande så ansök snarast möjligt.