Löneadministratör till Skärholmen

Löneadministratör till Skärholmen

Till vår kund söker vi en strukturerad och social ekonomiassistent som tycker om att arbeta brett med högt och lågt inom redovisning, lön och administration.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent får du en bred roll som erbjuder stor variation med ansvar för alla ekonomiska arbetsuppgifter på företaget.

Arbetsuppgifterna kommer främst att vara:
  • Kundreskontra
  • Leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring och avstämningar
  • Månads- och årsbokslut med stöd av revisor
  • Månadsrapportering
  • Lagerredovisning
  • Betalningsfiler
  • Löner
Företaget är återförsäljare av produkter och utrustning inom elteknikbranschen. På företaget arbetar 8 medarbetare och kontoret är beläget i Skärholmen. Du måste tycka om att arbeta både brett och självständigt då du sitter på ett mindre kontor och är ensam ansvarig för alla ekonomiska frågor.

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har en gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Du har 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomi och redovisning och det är meriterande om du har arbetat i affärssystemen Soft One eller Pyramid och lönesystemet Hogia. Har du även erfarenhet av Agresso är det en stor fördel.
  • Goda kunskaper i excel är ett krav
  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav
Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du gillar ordning och reda. Du uppskattar rak och tydlig kommunikation. Som person är du social, glad och positiv. Du har god samarbetsförmåga och bidrar till ett bra samarbetsklimat i gruppen. Du bör vara en flexibel och prestigelös person som kan hjälpa till där det behövs.

Mer om tjänsten:
  • Tillsättning: så snart som möjligt
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Skärholmen
  • Uppdragstyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunderna önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvarige Svante Norin på svante.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
  • AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
  • Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
  • Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Mer info
Område Huddinge
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 12 maj 2019 (18 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi på Andara är specialiserade på konsultuthyrning och rekrytering till stora och medelstora företag i Stockholms Län. Vi är inriktade på personal inom Administration/Service, Ekonomi, HR/Lön, Marknad och IT.