Operativ inköpare till producerande företag

Operativ inköpare till producerande företag

Har du tidigare erfarenhet som operativ inköpare? Är du en person som snabbt kan sätta dig in i en ny kontext och brinner för att få saker gjorda? Läs då vidare om tjänsten som operativ inköpare och lägg in en ansökan redan idag!

Arbetsbeskrivning
PerformIQ söker för kunds räkning en operativ inköpare för ett tidsbegränsat projekt. Företaget är verksamt inom tillverkning och utveckling av medicinteknisk utrustning och hjälper individer att få en bättre livskvalitet. I denna tjänst kommer du vara placerad vid siten i Hörby.
I rollen som operativ inköpare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ha kontakt med leverantörer i frågor gällande avtal, order, förfrågningar och leveransuppföljning. Vidare gör du även bedömningar av leverantörerna för att säkerhetsställa en kvalitativ leverans samt etiska riktlinjer genom hela leverantörskedjan. Du optimerar inköpsflöden och logistiklösningar fortlöpande i ditt arbete. Utöver den dagliga kontakten gentemot leverantörerna så har du även en löpande dialog med övriga funktioner inom företaget såsom produktion och logistik.

Tjänsten passar dig som snabbt kan sätta dig in en ny kontext och är en utförare som ser till att saker blir gjorda. Här ges du möjlighet att komma in på ett spännande företag där du blir en viktig spelare i projektet att förbättra och vässa inköpsprocesserna för en ökad effektivisering och lönsamhet.

Kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänst ser vi att du stämmer in på följande:
  • Eftergymnasial utbildning inom inköp eller supply chain
  • Arbetslivserfarenhet från inköp eller supply chain. Meriterande om det är på ett producerande bolag
  • Goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
  • Vana av arbete i affärssystem
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som ser möjligheter istället för problem. I en roll med många kontaktytor söker vi dig som har lätt för att kommunicera med olika typer av människor såväl internt som externt. Vidare tror vi att du är du en person som får saker att hända, är prestigelös och tycker om att hjälpa till med det som behövs. Att samarbeta tillsammans med andra är något som du ser som en naturlig del i arbetet.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som operativ inköpare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tidsbegränsat uppdrag fram till september.
Arbetstid: Dagtid
Plats: Hörby

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se
Mer info
Område Hörby
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://performiq.se/
Sista ansökningsdag 8 mars 2021 (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.