Ambitiös ekonom till Skånes Djurpark

Ambitiös ekonom till Skånes Djurpark

Är du ekonom och sugen på nya äventyr - mitt i vildmarken? Nu söker vi efter en duktig, glad och energisk kollega till teamet på Skånes Djurpark. Du kommer att bli en viktig del av ett starkt team som alltid arbetar tillsammans. Ditt fokus blir att säkra att alla ekonomi- och supportfunktioner till driften är smidiga och arbetar mot våra gemensamma mål.

Arbetsuppgifter

Uppgifterna blir att säkra och etablera goda och effektiva rutiner inom ekonomi och administration. Vi är en dynamisk organisation, så arbetsuppgifterna kan variera brett inom området controlling, lön, bokföring och analys. I tillägg till det lokala teamet i Skåne kommer du ha anknytning till koncernens ekonomifunktion som sitter i Norge.

Exempel på ansvarsområden
  • Löpande bokföring, fakturahantering och andra uppgifter som rör det regelbundna rapporteringsarbetet
  • Ta fram budget- och prognosunderlag, kostnadsuppföljningar och ekonomiska analyser
  • Upprätta ekonomiska rapporter till ledning och styrelse
  • Utveckla och effektivisera processer och rutiner inom ekonomi- och verksamhetsstyrning
  • Utveckla rapportering och nyckeltal
  • Support vid lönekörningar
  • Systemägare vid utvalda IT-system
  • Säkra effektiva och lönsamma inköpsavtal
  • HR-adminstration, kontrakt, kollektivavtal o dyl.
Vi söker en dynamisk och kunnig kollega som önskar utveckla sig tillsammans med verksamheten. Vi vill att du ska bli bäst på det du gör - så för den rätta personen finns det stora utvecklingsmöjligheter!

Ledarskap

För den rätta kandidaten finns det möjlighet att växa in i en ledarroll i företaget.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig med examen inom ekonomi från universitet eller högskola. Du har 2-5 års arbetslivserfarenhet som ekonom inom redovisning, revision eller controlling. Vidare är du flytande i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift, och är väl bevandrad i de olika programmen inom MS Office. I tillägg har du:
  • Kännedom och erfarenhet kring svensk lag och regler för arbetsplatsen, redovisning och arbetsmiljö
  • Du är systematisk och strävar efter effektiva rutiner i ditt arbete
  • Du är nyfiken på system och ny teknik, och du är en van IT-användare
  • Du är duktig på att förklara och kommunicera ekonomi och analyser
Personliga egenskaper

För att trivas i och vara framgångsrik i rollen är du ambitiös och driven, med en mycket god social förmåga. Du räds inte nya utmaningar och trivs med att utmanas i din yrkesroll. Du har lätt att lära och angriper dina arbetsuppgifter på ett noggrant och analytiskt sätt.

Vad får du av oss?
Att jobba på Skånes Djurpark har många fördelar. Här är några av dem:

Sociala event med hela teamet

Flexibla arbetstider

MacBook och alla nödvändiga tillbehör som gör vilken Apple-nörd som helst nöjd

Närhet till både storstadspulsen, och till naturen

Gratis inträde och åkband till upplevelseparker i hela Sverige och i Skandinavien, till exempel Liseberg och Tivoli

Laddningsstation till din elbil

Dela arbetsplats med björnar och vargar

Obegränsat med kaffe och te

Onsdagsfika bakad med kärlek varje vecka

Obegränsat med skogspromenader och frisk luft

Information om tjänsten

Tjänsten är heltid och tillsvidare.
Rekrytering sker löpande, och tillträde kan avtalas efter dina behov.
Mer info
Område Höör
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 10 mars 2020 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skånes Djurpark grundades i 1952 i hjärtat av Skåne. Djurparken är bland annat hem till 350 nordiska djur av nästan 75 arter. Dessutom är parken hem till en flock på 200 anställda som skapar magi dagligen. Här kan gästerna uppleva spänning bland djuren och i naturen - både på nära håll, men också ur fågelperspektiv från 2017 års nyhet äventyrsbanan Expedition UPP.

Djurparkens vision är att bli den främsta destinationen för familjer med barn 0-12 år i Sverige och vi arbetar genom våra sex värderingar för att nå dit. Målet är att skapa magiska ögonblick och upplevelser för både gäster och anställda.