Ekonomiassistent / Administratör

Ekonomiassistent / Administratör

Kort om tjänsten

Svetsab växer och har därför behov av att förstärka sin organisation med en Ekonomiassistent / Administratör - en spännande tjänst med stort innehåll. Du kommer till ett bolag som befinner sig i ett mycket expansivt skede - från 2014 till 2017 ökade bolagets omsättning från 22 till 110 miljoner.

Om verksamheten

SVETSAB är en märkesoberoende leverantör av nya, tunga fordon. Med mer än 35 års erfarenhet i branschen påbygger bolaget egna och kunders chassin. Hos SVETSAB får ni ett skräddarsytt och nyckelfärdigt fordon utan onödiga ledtider. Med uppfinningsrikedom och tekniskt avancerad kompetens erbjuds den bästa lösningen för varje kunds behov. SVETSAB har tagit fram färdiga lösningar på olika konceptbilar; dragbilsbyggnationer, tungdragarbyggnationer, dumpersbyggnationer, lastväxlarbyggnationer, kran- och plogutrustning m.fl. SVETSAB kan också vara behjälpligt med finansiering. För att kunna erbjuda sina kunder så prisvärda lösningar som möjligt anstränger SVETSAB sig för att hålla omkostnaderna på lägsta möjliga nivå.

Mer om tjänsten

Du kommer att ansvara för de administrativa processerna som ska stötta verksamheten. Till dina uppgifter hör bl.a.:
  • Se över och utveckla bolagets administrativa rutiner
  • Löpande bokföring
  • Arbeta med följesedlar
  • Posthantering
  • Transportbokningar
  • Vara behjälplig i att utveckla bolagets lagerredovisning
  • Övriga på kontor förekommande arbetsuppgifter
Din profil

Vi tror att du är gymnasieekonom - alternativt har du några års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter. Du har en förmåga attt se vad som behöver göras och är en person som tar tag i saker - högt som lågt. Du blir lätt en "spindel i nätet" och är en serviceinriktad och hjälpsam person. Du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande och trivs i en miljö med rak och tydlig kommunikation.

Du är en van och orädd användare av Microsoft Office och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Du tvekar inte att avända engelska i vare sig tal eller skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt - vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail. Urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen, 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.se.
Mer info
Kontaktperson Malin Nissen
Telefon 042-17 66 13
Område Höganäs
Yrkesroll Ekonomi, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 28 sept (7 dagar kvar)