Kort om tjänsten

Som Verksamhetschef hos Gyllenstiernska Krapperupsstiftelsen erbjuds du ett omväxlande och ansvarsfullt arbete, där du ansvarar för genomförandet av vård och underhåll av stiftelsens många fastigheter samt för det operativa dagliga arbetet. Du har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö. Du ansvarar för 3 underställda medarbetare och rapporterar till styrelsen.

Detta är jobbet för dig som har koll, som vill ha många kontakter och ett självständigt arbete i en fantastisk miljö.

Sökord: ekonomi, fastigheter, fastighetsförvaltare, personalansvar, personal, budget, årsredovisning, rådgivare, rapportering, chef, operativ chef, redovisningsekonom

Om verksamheten

Stiftelsen bildades 1967 av den siste fideikommissarien friherre Gustaf Gyllenstierna med uppgift att värna om borgen och dess samlingar, parken och den omgivande godsmiljön, som tillsammans en gång utgjorde Krapperups fideikommiss.

Stiftelsen har till ändamål att förutom vissa humanitära åligganden i hemförsamlingen stödja vetenskap och forskning. Detta sker dels genom utdelning av fondmedel för enskilda forskningsuppgifter, dels genom att man på Krapperup vart tredje år anordnar tvärvetenskapliga symposier kring aktuella ämnen.

Krapperup är ett välkänt utflyktsmål med museum, parker och utställningar.

Läs mer här: www.krapperup.se

Mer om tjänsten

I din roll som Verksamhetschef kommer du förutom budgetansvar med löpande resultatuppföljning och rapportering vara kontaktperson för stiftelsens hyresgäster och arrendatorer, du ser till att alla ärenden som gäller stiftelsens 70 hyresgäster tas om hand.

Personalansvar är en annan viktig del i arbetet där du bland annat har medarbetarsamtal och lönesamtal samt planerar och rekryterar utifrån personalbehov. Du ger stöd och arbetar för att skapa delaktighet och engagemang hos din personal.

Rollen är omväxlande, självständig och ställer krav på engagemang, initiativförmåga och hög ansvarskänsla.

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
  • Projektredovisning
  • Planering av den dagliga driften
  • HR-frågor såsom medarbetarsamtal, arbetsmiljöansvar och lönesamtal
  • Leda underhållsarbetet gällande stiftelsens fastigheter
  • Framtagande av budget
  • Arbete med upphandlingar
  • Hantering av bidragsansökningar
  • Rapportering till styrelsen
Förutom dessa uppgifter är du navet i hjulet, den som ser till att gäster, hantverkare och partners kommer rätt, att saker blir gjorda enligt avtal, att hyresgästerna får svar på sina frågor och den hjälp de behöver.

Din profil

Vi söker dig som har en adekvat utbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbete. För att lyckas i rollen behöver du vara social, serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta. Du är flexibel och lösningsorienterad och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Är du dessutom driven och noggrann så kommer du att bli en uppskattad chef och kollega.

Du trivs i en miljö där det händer mycket. Troligen kommer du från bygden och har redan en positiv känsla för Krapperup. Att du pratar och skriver en helt korrekt svenska är ett krav.

Det är meriterande om du har tidigare arbetat med stiftelser och samtidigt har erfarenhet från bygg eller fastighetsbranschen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och ditt personliga brev på vår hemsida www.dreamwork.se snarast då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag den 20:e oktober. Frågor om tjänsten besvaras av vår rekryteringskonsult Aleksandra Sivarsson 040-826 89, aleksandra.sivarsson@dreamwork.se
Mer info
Kontaktperson Aleksandra Sivarsson
Telefon 040-826 89
Område Höganäs
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 20 okt 2019 (3 dagar kvar)