Om företagetOvako utvecklar högteknologiska stållösningar till och tillsammans med kunder inom kullager¬, transport¬ och tillverkningsindustrin. Med vårt stål blir våra kunders slutprodukter mer bärkraftiga och deras livslängd förlängs - vilket i slutänden ger smartare, energisnålare och miljövänligare produkter.
Vår produktion är baserad på återvunnet skrot och omfattar stål i form av stänger, rör, ringar och förkomponenter. Ovako har cirka 3 000 anställda i mer än 30 länder och en omsättning på cirka 1000 miljoner euro. Ovako är sedan juni 2018 ett dotterbolag som ingår i den japanska stålkoncernen Nippon Steel Corporation, världens tredje största stålproducent med över 100 000 anställda globalt och en årlig omsättning på cirka 52 miljarder euro. För mer information besök oss på www.ovako.com och www.nipponsteel.com.
Dina arbetsuppgifterSom medarbetare inom Order och Distribution stöttar du marknadsavdelningen, kunderna och säljbolagen i det administrativa arbetet kring bland annat prognoser, order och leveransfrågor. Rollen innebär stora kontaktytor och tätt samarbete med olika logistik- och tillverkningsfunktioner inom företaget samt Ovakos Marknadsavdelning. I rollen kommer du att fungera som "spindeln i nätet". Teamet består idag av en teamledare och 8 medarbetare.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:- Att boka samt leveranstidssätta order med stöd av kommersiella regelverk kring ledtider och volymkrav
- Att sköta & utveckla EDI (elektronisk orderbokning)
- Att genomföra löpande registervård tex. artikeladministration, upprättande av pris avtal
- Att fungera som kommunikationskanal ut till kunder och säljbolag
- Att arbeta med och utveckla LEAN i det dagliga arbetet
Din profilVi söker dig som har lägst 3-årigt gymnasium.
Då Ovako är en internationell koncern är goda kunskaper i engelska ett absolut krav.
Då arbetet innebär dagliga kontakter med många människor ställer det mycket höga krav på din samarbets- och relationsförmåga. Det är även viktigt att du är kommunikativ med förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och pedagogiskt sätt, i såväl tal som skrift. Som person är du driven och noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med utmaningar och att hantera flera ärenden samtidigt. Du bevakar såväl kundens som företagets intressen genom ansvarsfullhet och en känsla för service. Att vara kommunikativ och lyhörd är en förutsättning för ett lyckat resultat i rollen inom Order och Distribution.
Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos Ovako. Uppdraget beräknas starta omgående och pågår minst sex månader med chans till förlängning. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför redan idag på www.clockworkpersonal.se dock senast 12 april 2021. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Michaela Hallqvist via mail, michaela.hallqvist@clwork.se