Affärsfokuserad rekryterare sökes till StudentConsulting Helsingborg!
Sista ansökningsdag
02 november 2024 (26 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Brinner du för rekrytering och bemanning? Är du redo för nästa steg i karriären? Ta då chansen och sök tjänsten som rekryterare till vårt kontor i Helsingborg redan idag!
Information om uppdraget:
I rollen som rekryterare hos oss på StudentConsulting Helsingborg är dina övergripande arbetsuppgifter:
Rekrytering: Du arbetar med hela rekryteringsprocessen såsom behovsanalys/kravprofil, annonsutformning, telefonintervjuer, personliga djupintervjuer, tester, videopresentationer, referenser och bakgrundskontroller.
Administration: Du är strukturen bakom uppdragen. Du arbetar administrativt med schemaläggning, avropshantering, konsultvård, konsultdokumentation, avvikelsehantering, frånvaro- och semesterhantering, dokumentation kring arbetsmiljö, aktivitetsregistrering, KPI:er, hantering av arbetsrättsliga frågor, arbetskläder, merförsäljning mm.
Service: Alla delar av rollen handlar om service, att överträffa de förväntningar som finns hos våra kandidater, konsulter och kunder. Du hjälper till med problem som kan uppstå. Du stöttar och ger förslag på lösningar. Du svarar på frågor och guidar rätt.
I rollen som rekryterare är du ansvarig för att hitta nya vägar för att finna de starkaste kandidaterna. Det hör till din uppgift att kartlägga marknaden och analysera vilka kanaler som skall nyttjas för bästa resultat. Du är delaktig på rekryteringsmässor och arbetsmarknadsdagar.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har en akademisk examen inom Personal och Arbetsliv eller liknande, gärna med inriktning arbetsrätt. Du har 1-2 års erfarenhet inom Personal/Rekrytering och du är nu redo för ditt nästa steg. Har du erfarenhet av rekrytering- och bemanningsbranschen sedan tidigare är detta extra meriterande.
Som person är du ambitiös med skinn på näsan. Du har god förståelse för arbetsrätt och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo, korta beslutsvägar och varierande arbetsuppgifter. Då arbetet är av administrativ karaktär ställer det krav på struktur, men också effektivitet i arbetet. Du är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter och du förstår vikten av att hålla deadlines. Du trivs med att planera/organisera och arbetar gärna proaktivt när tillfälle ges. Du vill uträtta något, och du ger dig aldrig.
För att bli en duktig rekryterare och för att trivas hos oss är det viktigt att du är målinriktad, social och lösningsorienterad. Du är påläst och lyhörd för de utmaningar du ställs inför. Du är en människokännare som är duktig på att bygga upp och förvalta relationer.
Som person sprider du glädje och har ett positivt förhållningssätt. Du är en lojal och ärlig person med stort engagemang för uppgiften.
Låter detta som en tjänst för dig?
Välkommen med din ansökan!. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat.
Information om uppdraget:
I rollen som rekryterare hos oss på StudentConsulting Helsingborg är dina övergripande arbetsuppgifter:
Rekrytering: Du arbetar med hela rekryteringsprocessen såsom behovsanalys/kravprofil, annonsutformning, telefonintervjuer, personliga djupintervjuer, tester, videopresentationer, referenser och bakgrundskontroller.
Administration: Du är strukturen bakom uppdragen. Du arbetar administrativt med schemaläggning, avropshantering, konsultvård, konsultdokumentation, avvikelsehantering, frånvaro- och semesterhantering, dokumentation kring arbetsmiljö, aktivitetsregistrering, KPI:er, hantering av arbetsrättsliga frågor, arbetskläder, merförsäljning mm.
Service: Alla delar av rollen handlar om service, att överträffa de förväntningar som finns hos våra kandidater, konsulter och kunder. Du hjälper till med problem som kan uppstå. Du stöttar och ger förslag på lösningar. Du svarar på frågor och guidar rätt.
I rollen som rekryterare är du ansvarig för att hitta nya vägar för att finna de starkaste kandidaterna. Det hör till din uppgift att kartlägga marknaden och analysera vilka kanaler som skall nyttjas för bästa resultat. Du är delaktig på rekryteringsmässor och arbetsmarknadsdagar.
Detta söker vi:
Vi söker dig som har en akademisk examen inom Personal och Arbetsliv eller liknande, gärna med inriktning arbetsrätt. Du har 1-2 års erfarenhet inom Personal/Rekrytering och du är nu redo för ditt nästa steg. Har du erfarenhet av rekrytering- och bemanningsbranschen sedan tidigare är detta extra meriterande.
Som person är du ambitiös med skinn på näsan. Du har god förståelse för arbetsrätt och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo, korta beslutsvägar och varierande arbetsuppgifter. Då arbetet är av administrativ karaktär ställer det krav på struktur, men också effektivitet i arbetet. Du är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter och du förstår vikten av att hålla deadlines. Du trivs med att planera/organisera och arbetar gärna proaktivt när tillfälle ges. Du vill uträtta något, och du ger dig aldrig.
För att bli en duktig rekryterare och för att trivas hos oss är det viktigt att du är målinriktad, social och lösningsorienterad. Du är påläst och lyhörd för de utmaningar du ställs inför. Du är en människokännare som är duktig på att bygga upp och förvalta relationer.
Som person sprider du glädje och har ett positivt förhållningssätt. Du är en lojal och ärlig person med stort engagemang för uppgiften.
Låter detta som en tjänst för dig?
Välkommen med din ansökan!. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat.