Ekonomiassistent hos DanBlumen Sverige
Är du en person med intresse för ekonomi och administration? Har du därtill erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Hos DanBlumen erbjuds du en spännande och varierande roll tillsammans i ett team med god sammanhållning och högt driv. Välkommen med din ansökan!
Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DanBlumen.
Om företagetDanBlumen Danmark har varit ett företag i utveckling sedan grundandet år 2002. Med en framstående professionell expertis, djupgående marknadskännedom och en effektiv distributionsstrategi strävar DanBlumen efter att tillfredsställa behoven hos producenter, grossister, trädgårdscenter och stormarknader genom att erbjuda högkvalitativa prydnadsväxter från Sverige och Europa.
De grundar sin verksamhet på en vision om att erövra en solid och hållbar marknadsandel. Detta mål förverkligas genom att upprätthålla en seriös och konstruktiv samarbetsapproach med betydande aktörer på noggrant utvalda marknader.
DanBlumen kännetecknas av deras unika egenskaper som ett företag. De strävar efter att göra idéer och visioner till verklighet, och dessa värderingar är en integrerad del av det dagliga arbetet.
Som ekonomiassistent hos DanBlumen tillhör du företagets ekonomiavdelning som opererar i Danmark och arbetar med hela ekonomiflödet. Du jobbar i det svenska teamet i Helsingborg som består av 4 sammansvetsade kollegor med stort driv och engagemang. Dina primära arbetsuppgifter gällande ekonomi kommer vara bokföring, debiteringar, kreditering, löner och månadsavslut.
Andra administrativa uppgifter kan förekomma så stor vikt läggs vid driv och företagsanda.
* Löpande bokföring
* Hantering av kund och leverantörsreskontra
* Administration av kundfordringar och löner
* Stötta kollegor i deras dagliga arbete
* Varierande uppgifter som kontorshantering
* Relevant utbildning inom ekonomi
* Arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent där du har arbetat med liknande arbetsuppgifter
* Starkt meriterande med erfarenhet av reseräkningshantering och intrastat
* God datorvana
* Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra. Du kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till organisationens framgång. Som ekonomiassistent tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du tycker om att göra saker ordentligt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Start: 1 december
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!