Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Handläggare Back-office, Consumer Loan till Resurs i Helsingborg

Ansök nu

Vill du utvecklas och gör skillnad i ett av Sveriges Karriärföretag där samarbete och gemenskap är en självklarhet? Rollen som handläggare är en tjänst för dig som drivs av service och har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet!



Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
  • Dina viktigaste ansvarsområden är att löpande hantera Resurs Banks kunders låneansökningar. Du kommer att få besvara kunders frågor, hanterar ärenden självständigt men även vara i kontakt med andra banker för att lösa lån. Du följer upp och identifierar kundens identitiet och deras ansökningar. Avdelningen arbetar med kunder som ibland befinner sig i en svår personligt situation vilket ställer krav på empati, integritet och personlig mognad för att kunna hantera samtalen på ett professionellt sätt. Efter en gedigen introduktionsutbildning som omfattar både system, produktkunskap och försäljning kommer du att vara redo att ge företagets kunder en fantastisk serviceupplevelse. Dina primära arbetsuppgifter innefattar:

  • Ta inkommande samtal och besvara kunders frågor och fundering

  • Kontakt med banker angående lån

  • Hantera låneansökningar och andra förekommande administrativa uppgifter

  • Kundtjänst är precis som i andra team inom Customer service ett viktigt inslag i arbetet

  • Tycka om försäljning och ser försäljningsmål som en naturlig del av arbetet

  • Vara öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna



Kvalifikationer
  • Har tidigare har erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt
  • Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
  • Har en avslutad gymnasieutbildning

Meriterande
  • Kan kommunicera på norska
  • Tidigare erfarenhet från callcenter eller en administrativ roll
Som person är du
  • Resultatinriktad
  • Flexibel
  • Samarbetsförmåga
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: Omgående, gärna 15 Maj
  • Omfattning: Heltid, arbetstiderna kommer gå på rullande schema, till en början kommer du att arbeta måndag till fredag 08:00-18:00. Efter att din kreditbehörighet är godkänd kommer du att kunna arbeta till 20:00 på vardagar. Samt lördag & söndag mellan 8:00-18:00, dock inte varje månad.
  • Placering: Helsingborg

Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) som heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Mer info
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
30 juli 2023 (52 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare