Fastighetsvärd i Helsingborg.

Fastighetsvärd i Helsingborg.

Kort om tjänsten

Är du ansvarsfull, bra på att bygga relationer och lösa problem? Då kanske du är Wihlborgs nya fastighetsvärd!

Om verksamheten

Wihlborgs är det ledande fastighetsbolaget i Öresundsregionen och finns på orterna Malmö, Lund, Helsingborg och Köpenhamn. Fastighetsbeståndet är värderat till drygt 38 Mdr kronor. På Wihlborgs arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö och vår arbetsplatskultur och under 2017 blev vi listade som en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt organisationen Great Place to work.

Mer om tjänsten

Som Fastighetsvärd hos oss ansvarar du för den dagliga kontakten med hyresgäster och entreprenörer. Du ser till att driften av våra fastigheter löper på smidigt och du är Wihlborgs "ansikte utåt". Detta innebär t.ex. att vara lyhörd inför behov som uppstår och berätta om initiativ och förbättringar som Wihlborgs har på gång. Arbetet är varierande och fokus är alltid att hyresgästerna ska få en positiv upplevelse av oss. Några exempel på arbetsuppgifter är:
  • Ansvara för daglig drift och skötsel av fastigheterna.
  • Ansvara för hantering och uppföljning av felanmälan.
  • Genomföra enklare underhåll i lokalerna och i gemensamma utrymmen.
  • Anlita och samordna entreprenörer samt uppföljning av utförda arbeten.
  • Vara resurs- och kontaktperson vid planerat underhåll och ombyggnation, samt driva mindre ombyggnadsprojekt
  • Göra visningar av lokaler och deltagande vid hyresgästmöten vid behov.
  • SBA (systematiskt brandskyddsarbete) tillsammans med förvaltaren. Se till att myndighetskrav följs och att besiktningar utförs.
  • Energirapportering
  • Administrativt arbete och rapportering.
  • I alla lägen vara en god Wihlborgsambassadör.
Din profil

Vi söker dig som har utbildning inom fastighetsteknik, drift och underhåll eller liknande och som har något års erfarenhet från arbete inom fastighetsbranschen. Om du också har kunskap om tekniska installationer såsom ventilation, VS, El är det en fördel. Goda datakunskaper samt bilkörkort är ett krav.

För våra hyresgäster är det viktigt med professionell och snabb service och därför är en av de viktigaste egenskaperna social kompetens, men också noggrannhet och god förmåga att prioritera och kommunicera är viktigt. För att trivas i rollen krävs att du är prestigelös, stresstålig och har lätt att arbeta tillsammans med andra.

Vi vill hela tiden förbättra vår service och vårt arbetssätt därför får du också gärna bidra med idéer och förbättringsinitiativ. Är du dessutom nyfiken, tycker om lära nytt och ta till dig nya riktlinjer och arbetssätt - då är detta en roll för dig!

Vi erbjuder dig en varierande roll i en platt organisation med stark teamkänsla. Då vi strävar efter en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Frågor om tjänsten besvaras av Anna Karlsson, 042-17 66 05 alternativt anna.karlsson@dreamwork.se
Mer info
Kontaktperson Anna Karlsson
Telefon 042-176605
Område Helsingborg
Yrkesroll Bygg & Hantverk, Administration, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 30 juni (10 dagar kvar)