Scania Sverige AB söker en Försäljningsadministratör till Region Syd

Scania Sverige AB söker en Försäljningsadministratör till Region Syd

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Efterfrågan av våra tjänster och vår service ökar och vi söker nu en medarbetare till våra anläggningar i Malmö/Lund/Tomelilla

Ditt uppdrag
Som försäljningsadministratör hanterar du hela processen från order till leverans, samt ger administrativt stöd till säljteamet.
Arbetet utförs på ett strukturerat och metodiskt sätt i enlighet med våra givna rutiner. Förmåga att organisera och prioritera är avgörande då många uppgifter styrs av deadlines. Några av försäljningsadministratörens arbetsuppgifter är att:
  • Ge administrativt stöd inom säljteamet
  • Säkerställa att förberedelser för fordonsleverans sker smidigt och enligt deadline
  • Sammanställa information som krävs och utfärda interna arbetsorder
  • Säkerställa att kundfinansiering är ordnad
  • Planera alla moment från det att chassi anländer från fabrik till leverans till kund
  • Bevaka leveransplan
  • Förbereda överlämning av fordon och säkerställa att alla förutsättningar är uppfyllda.
  • Sammanställa och förbereda dokumentation som krävs
  • Ha kontakt med berörda myndigheter.
  • Hantera inköpsfakturor
Din profil
Som person är du metodisk, ordningssam och noggrann. Du har siffersinne, mycket god servicekänsla och du planerar och prioriterar självständigt dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och van att hantera stressiga situationer. Ditt fokus på kommunikation med kunder och leverantörer är nyckeln till att utföra detta arbete framgångsrikt.

Du har gymnasial utbildning minst 3 år med ekonomisk inriktning och minst 3 års dokumenterad erfarenhet från liknande administrativt arbete innehållande egen planering och prioritering. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.

Körkort behörighet B är ett krav, körkort med behörighet C är meriterande.

Vi erbjuder dig trivsam arbetsmiljö med duktiga och trevliga kollegor som hjälper dig att växa med uppgifterna. Vi erbjuder dessutom mycket goda möjligheter till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.

Arbetet sker på schemalagd tid, 08:00-17:00. Tjänsten är tidsbegränsad 12 månader

Tjänsten är placerad i Malmö, men då du stöttar även Lund och Tomelilla så förväntas du finnas på plats även vid dessa anläggningar ett par dagar varje vecka.

För mer information om tjänsten
Välkommen att kontakta försäljningschef Mathias Schildt mobilnr 010-7066614
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.scania.com
Sista ansökningsdag 28 sept (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.