Inköpare till Rollco

Inköpare till Rollco

Om tjänsten

Rollco söker en operativ / taktisk inköpare med starkt engagemang och affärsdriv. I din roll som inköpare kommer du ha ett tätt samarbete med ytterligare två inköpare och inköpschefen som också blir din närmaste chef.
I tjänsten kommer du att arbeta med:
  • Inköp direkt mot order
  • Bevaka och registrera orderbekräftelser
  • Registrera aviseringar
  • Leverantörskontakter - säkerställa leveransbesked'
  • Kommunicera relevant information kring leveranser internt
  • Förfrågningar
  • Förhandlingar av priser
  • Projektarbete
  • Aktivt arbeta i affärssystemet, Monitor
Rollcos leverantörer finns förutom i Sverige även främst i Kina, Taiwan, Korea, Italien och Tyskland. I rollen uppmuntrar vi även att arbeta med förbättringar kring hur inköpsarbetet bedrivs. Bolaget kännetecknas av korta beslutsvägar och som inköpare har du löpande kommunikation med dina kollegor.

Rollco är ett välrenommerat, stabilt företag med mycket goda tillväxtmöjligheter och motiverade medarbetare som arbetar för stark teamkänsla och högt i tak. Med stort hjärta engagerar vi oss i våra kunders utmaningar och ökar deras lönsamhet och konkurrenskraft.
Placeringsort är Helsingborg, rekryteringen sköts av Dreamwork, anställning direkt hos Rollco.

Sökord: inköp, inköpare, operativt inköp, taktiskt inköp, inköpsvolym, supply chain, avrop, leverantör, logistik

Om verksamheten

Rollco grundades 1999 och är idag en internationell koncern med huvudkontor och verkstad i Helsingborg. Gruppen har totalt 75 anställda och vi finns i Sverige, Danmark, Finland, Norge och Taiwan. Omsättningen i gruppen uppgår till ca 170 miljoner. Rollco är specialist på komponenter och lösningar inom området linjära rörelser.
Sedan januari 2012 ingår Rollco i Addtech AB, www.addtech.se, en svensk företagsgrupp med över 2600 anställda. Gruppens inriktning är fortsatt expansion bl.a. genom att utökning av antalet produkter och etablering på nya marknader. Läs gärna mer om bolaget på www.rollco.se.

Din profil

Du är en engagerad teamspelare med några års erfarenhet från inköp och/eller försäljning. Du kan/förstår hur förhandling och retorik kring inköpsarbetet fungerar i det dagliga arbetet. Det är viktigt att du har intresse och en känsla för tekniska produkter. Vi ser gärna att du har förmåga att identifiera och driva igenom förbättringar kring hur du bedriver ditt arbete.
Kulturen i bolaget kännetecknas av samarbete - det är viktigt att du som person är positiv och hjälpsam och sätter "laget för jaget".
Eftersom flera leverantörer finns utanför Sverige är det av stor vikt att du är en orädd användare av engelska i både tal och skrift. Vidare har du goda datakunskaper och arbetat i något affärssystem sedan tidigare. Har du arbetat i Monitor är det meriterande.

Ansökan

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Mahlin Glyré
Telefon 042-17 66 11
Område Helsingborg
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Projektledare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 25 nov 2019 (13 dagar kvar)