Kundansvarig till PostNord TPL i Helsingborg.

Kundansvarig till PostNord TPL i Helsingborg.

Kort om tjänsten

PostNord TPL ska rekrytera en kundansvarig till sin site i Helsingborg. Gillar du att skapa värde för kunder? Arbetar du effektivt och levererar kvalitet? Är du engagerad i det du gör? Läs då vidare.

Sökord: kundansvarig, kundservice, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservicemedarbetare.

Om verksamheten

PostNord TPL AB, som ingår i PostNord-koncernen som ett självständigt dotterbolag, är den snabbast växande och ledande tredjepartslogistikoperatören i Sverige och i Norden. Vi erbjuder den nordiska marknaden innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig hela vägen från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek och bakgrund så är vår drivkraft att alltid leverera en logistiklösning som ökar kundens konkurrenskraft och möjliggör ökad tillväxt.
PostNord TPL AB är lokaliserade i Stockholm, Norrköping, Göteborg, Helsingborg och Ljungby. 2017 omsatte vi ca 2 miljarder SEK och sysselsatta ca 2 200 personer. Den totala lagerytan som vi förfogar över är ca 500 000 m2.

Mer om tjänsten

I rollen kommer du att:
  • Ge kunden god service, vårda och utveckla kundrelationen.
  • Arbeta enligt fastställda rutiner och kundöverenskommelser.
  • Arbeta med att planera, samordna och följa upp den dagliga produktionen.
  • Boka och följa upp transporter / leveranser.
  • Daglig kontakt med kunder samt att aktivt delta i kundmöte.
  • Utreda/handlägga reklamationer.
  • Kontrollera och attestera leverantörsfakturor
  • Upprätta och gå igenom debiteringsunderlag till fakturering.
  • Ta fram och redovisa statistik veckovis enligt enhetens rutiner.
  • Aktivt bidra till att effektivisera och utveckla interna rutiner.
  • Arbetet förutsätter kontakter med människor på olika nivåer i företaget under hela processen
Din profil

Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet, gärna inom logistikbranschen. För att trivas i rollen har du en utpräglad känsla för service gentemot företagets kunder men också internt. Vidare är du driven, engagerad och trivs i en föränderlig miljö. Du har lätt för att kommunicera och är lyhörd för kundens önskemål och behov.
Vi ser att du är en prestigelös lagspelare som trivs med att arbeta för företagets bästa och förstår att service mot kunderna är mycket viktigt, men att även goda interna relationer är en huvudnyckel för att nå de gemensamma målen.
För att lyckas i rollen bör du ha ett strukturerat arbetssätt och arbetar aktivt med att skapa rutiner som utvecklar och förbättrar arbetsprocesserna.
Det är ett krav på goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Danska är meriterande.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta anna.karlsson@dreamwork.se eller 042-17 66 05. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via mail. Gör även vårt test på hemsidan.
Mer info
Kontaktperson Anna Karlsson
Telefon 042-176605
Område Helsingborg
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 14 okt (21 dagar kvar)