IT helpdesk / Support

IT helpdesk / Support

Vi söker förstärkning till vår IT Helpdesk med placering i Helsingborg.

Du som söker får gärna ha jobbat inom helpdesk/support med fördel inom handel/ekonomi. Viktigast är att du har ett driv av att lära och kanske också en eller flera IT-nörd gener.

Jobbet vi erbjuder är en 1st linje support, men det är så långt ifrån enformigt man kan komma och det finns alltid något nytt att lära sig. Det är utmanande och kul!

Krav

· Teknikintresserad och goda kunskaper inom hård & mjukvara.

· Kvällstid och helgtid förekommer (jour)

· Som person är du pålitlig, stresstålig, noggrann och beredd att ge 110%

· Du är ansvarstagande, självgående och har kunden i fokus.

· Du är en lagspelare

· Du tycker om att hjälpa kunder och har en god social förmåga.

· Svenska i tal såväl skrift

Plus om du har

· Kunskaper inom ekonomi, bokföring, gärna Visma Administration.

· Engelska + fler språk

· B Körkort, då det kan förekomma en del resor.

Du ska ge kunder och kollegor i och utanför Sverige support på vår mjukvara och relaterad hårdvara.

Du arbetar även med implementering, testning och uppgradering av mjukvaror vilket innebär att du måste skaffa dig mycket god kunskap om denna.

Du ska ha lätt för att samarbeta och även kunna vara beredd på en livlig och härlig diskussion med applikationsutvecklarna och såväl vara förtrogen med kundens operativa miljö.

Support sker via telefon, epost och fjärrstyrning av kundernas datorer.

Ansökan sker endast via epost!

Anställning per omgående!
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.nutid.se
Sista ansökningsdag 2 juni 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nutid AB har mer än 20 års erfarenhet av utveckling av kassasystem för såväl olika sorters branscher inom detaljhandeln som för restauranger och caféer.

Vi har över 100 återförsäljare i landet och finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark, Finland och Island. Bland våra över 6000 kunder finns både små detaljhandelsbutiker, restauranger, caféer, frisörer och stora välkända rikstäckande butikskedjor.

På huvudkontoret i Helsingborg arbetar vårt team om 40 medarbetare med support, utveckling och kundservice.

Nutid PC-Kassa har tagits fram genom tätt samarbete med olika kundgrupper – allt för att skapa ett program som uppfyller de behov som finns i detaljhandeln idag.

Det är enkelt att vara kund hos Nutid AB. Vi har oerhört snabba beslutsvägar och är aldrig främmande för att lyssna på dina förslag till hur du vill justera Nutid PC-Kassa till att bäst passa in i din vardag. Vi har gjort många kundanpassningar under åren och tänker fortsätta i samma anda.