Redovisningsekonom / ekonomiassistent till HSB

Redovisningsekonom / ekonomiassistent till HSB

Om tjänsten

Tjänsten som redovisningsekonom / ekonomiassistent hos HSB Nordvästra Skåne är ett vikariat som sträcker sig från mitten av april 2020 till slutet av augusti 2021. Som redovisningsekonom / ekonomiassistent hos HSB erbjuds du ett varierande arbete där du arbetar med ekonomirelaterade uppgifter likväl som du är en viktig del i att skapa trivsel på arbetsplatsen. I tjänsten har du både interna och externa kontakter och du planerar självständigt dina arbetsdagar.

HSB Nordvästra Skånes kontor är beläget i fantastiska lokaler i anrika Ramlösa Brunnshotell.

Till dina uppgifter som redovisningsekonom / ekonomiassistent hör:
  • Ansvar för leverantörsreskontra
  • Kundfakturering
  • Påminnelser och kravhantering
  • Momsredovisning
  • Avstämningar
  • Löpande bokföring
  • Arkivering
  • Kund- och leverantörskontakter
Sökord: ekonomi, ekonom, moms, inbetalningar, leverantörsreskontra, fakturering

Om verksamheten

Som medarbetare hos oss på HSB Nordvästra Skåne får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 65 engagerade medarbetare som är verksamma i Helsingborg. Tillsammans levererar vi med ett stort engagemang tjänster av högsta kvalitet inom ekonomi, förvaltning och fastighetsskötsel till fastighetsägare i nordvästra Skåne. Vi utbildar och stöttar våra kunder så att de ska kunna utföra sitt uppdrag på bästa sätt samtidigt som vi bygger nya, attraktiva bostäder i regionen.
HSB är en medlemsägd och värdestyrd organisation som grundar sig på övertygelsen om alla människors lika värde, de kooperativa principerna och innebörden av värdeorden Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS).
Läs gärna mer om företaget på www.hsbnvs.se

Din profil

Vi tror att du är gymnasieekonom med några års erfarenhet av liknande arbete. Betydelsefullt är att du har förmågan att se och förstå hur dina arbetsuppgifter påverkar verksamheten. För att lyckas i tjänsten har du tidigare arbetat i något affärssystem och har lätt för att lära dig ett nytt. Erfarenhet från fastighetsbranschen och hantering av rot/rut anmälan/bokföring är meriterande men inget krav.

Viktigast är din personlighet. Vi behöver dig som är serviceinriktad, initiativtagande och har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt. Vissa perioder är det mycket att göra och det är därav viktigt att du kan prioritera bland olika uppgifter, är stresstålig och har möjlighet att ibland arbeta övertid. Du behärskar svenska i både tal och skrift.

Ansökan

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Mahlin Glyré
Telefon 042-17 66 11
Område Helsingborg
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 23 feb 2020 (4 dagar kvar)