Kontors- och ekonomiassistent

Kontors- och ekonomiassistent

Vi söker dig som är glad, trevlig och tycker om att arbeta administrativt och med ekonomi.
Har du erfarenhet av administration, vill ha en bred roll och umgås med härliga kollegor på jobbet? Vår kund söker dig som till en början vill ha en deltidsroll men utvecklas och på sikt få mer och mer ansvar och fler och fler timmar.

Dina arbetsuppgifter

Som kontors- och ekonomiassistent hos vår kund kommer du att få en bred tjänst med mycket variation. Företaget växer och behöver avlastning administrativt, det här är en ny tjänst som kommer att utvecklas tillsammans med dig. Du kommer att få hjälpa till där det behövs men fokus kommer att ligga på administration och ekonomi. Du trivs i en roll där du ser till att kontoret är trevligt och att allt som behövs finns på plats. Om du visar att du vill och kan kommer du att växa i rollen och få mer och mer ansvar.
Exempel på arbetsuppgifter:
  • Verifiera fakturor och lägga in underlag i Visma
  • Ha hand om växel och inkommande mail
  • Kontrollera tidsrapportering och fakturering
  • Se till att kontoret är trivsamt och finnas behjälplig där det behövs.
Din profil

Skallkrav:
  • Svenska i tal och skrift
  • Erfarenhet från Visma, exempelvis via praktik
Meriterande:
- Erfarenhet inom bokföring

Stor vikt kommer att läggas vid din personlighet. Du är glad och framåt, tar egna initiativ och är duktig på att själv se vad som behövs göras. Du har skinn på näsan och vågar säga ifrån samtidigt som du har en varm personlighet och sprider mycket glädje. Här jobbar ett roligt gäng med mycket humor och du trivs i en roll där du får mer och mer att säga till om. Då det är ett litet företag kommer du att få göra mycket varierande uppgifter, det finns inte alltid ett givet svar på hur saker och ting ska lösas - vilket du gillar!

Villkor

Start: Omgående
Omfattning: Deltid till en början, stor chans till heltid
Arbetstid: måndag - fredag 8-12
Ort: Helsingborg

Urval sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 29 juni (5 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget är placerat i Helsingborg och jobbar med värme och ventilation. De är tillsammans 16 personer som utgör ett härligt gäng med mycket humor. Det är ett relativt ungt bolag med goda framtidsutsikter. För att passa in i det här gänget ska du vara driven och vilja mycket, då finns det stora möjligheter för att utvecklas.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.