Skadereglerare till Skadeservice

Skadereglerare till Skadeservice

Det här gör du som skadereglerare på Folksam
Som skadereglerare möter du främst kunderna per telefon och ser till att kunden får rätt ersättning och handläggning av skadan. Du skapar ett gott kundmöte med hög tillgänglighet. Dina huvudsakliga uppgifter är att ta emot kundens anmälan, ställa frågor som för ärendet framåt, informera hur ärendet kommer att handläggas, besluta om ersättning och avsluta ärendet. I de flesta fall har du stöd av villkoren för bedömning av ersättning, men i vissa fall behöver du anpassa lösningar efter situationen och fatta beslut som är bra för både kunden och Folksam. I varje möte med kunden strävar du även efter att tillgodose kundens behov av försäkringar genom att förmedla behovet till kollegorna i försäljningsorganisationen.

Klappar ditt hjärta för att ge utomordentlig service och att göra våra kunder nöjda? Då kan vi erbjuda dig ett intressant jobb tillsammans med engagerade medarbetare! Eftersom vi är en växande organisation söker vi nu flera skadereglerare till Skadeservice i Helsingborg/Malmö.

Skadeservice tar emot skadeanmälningar från kunder oavsett vilken skada de råkat ut för. Vårt mål är att kunderna ska få snabb hjälp och att slutföra så många ärenden som möjligt redan i första kontakten med kunden. Vi säkerställer att kunden blir nöjd och får ett bemötande präglat av personlighet, engagemang och ansvarstagande.

Är du den vi söker?
Vi söker dig som;
  • har erfarenhet av serviceyrken med kundkontakt och kundvård
  • trivs med att kommunicera med telefonen som främsta arbetsredskap samtidigt som du effektivt noterar i olika systemmiljöer
  • har erfarenhet av försäkringsverksamhet och/eller skadereglering/handläggning (meriterande)
  • har avslutad gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska och engelska
  • kan fatta snabba beslut och kommunicera dessa på ett tydligt sätt
  • är lugn i stressade situationer, har förmåga att fokusera på rätt saker och snabbt kan anpassa dig till ändrade omständigheter
  • är trygg i dig själv och vill serva kunden på ett lösningsorienterat och tillmötesgående sätt
  • har lätt för att samarbeta med andra, tar ansvar för din prestation och lägger ner ett stort engagemang i ditt arbete.
Hos oss gör du karriär i ett ansvarstagande företag
Vi är ett stort kundägt företag med kontor på flera håll i landet. Här finns många spännande yrkesroller och goda chanser till karriär på olika sätt. Vi stöttar våra medarbetares utveckling och har bra anställningsförmåner. För att öka samarbete och kreativitet jobbar vi aktivitetsbaserat. Här kan du se filmen om hur det är att jobba på Folksam, www.folksam.se/att-jobba-har.

Så söker du jobbet
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev redan idag, men senast 4 februari 2019. Urval till intervju görs löpande under ansökningstiden. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta Cyril Chebib 0725-826530 eller Lena Persson 0761-262273.

Fackliga representanter: FTF Wilhelm Berseus 042-172936, Handels Maria Bolin 0708-315270 och Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson 0708-316188.
Mer info
Kontaktperson Cyril Chebib
Telefon 042172643
Område Helsingborg
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.folksam.se/jobb-och-karriar
Sista ansökningsdag 5 feb (15 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är cirka 3 900 medarbetare inom Folksamgruppen som erbjuder försäkringar och pensionssparande som skapar trygghet i livets alla skeden. Nära varannan svensk är försäkrad hos oss och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Vi engagerar oss i det våra kunder bryr sig om och vår vision är att de ska känna sig trygga i en hållbar värld. Därför är vi måna om att våra kunder är rätt försäkrade och arbetar långsiktigt med bland annat trafiksäkerhet, miljöarbete och ansvarsfulla investeringar.