Customer Support & Logistics Manager till Ecolean AB

Customer Support & Logistics Manager till Ecolean AB

Kort om tjänsten

Ecolean växer och behöver förstärka sin organisation med en Customer Support & Logistics Manager till huvudkontoret i Helsingborg. Rollen kommer att rapportera till fabrikschefen med streckad linje till Group Customer Support & Logistics Manager.

Om verksamheten

Ecolean är ett snabbväxande globalt företag som erbjuder innovativa förpackningslösningar för flytande livsmedel, främst inom mejeri- och dryckesindustrin. Huvudkontoret ligger i Helsingborg tillsammans med en av produktionsanläggningarna. Ecolean har marknadsbolag i Ryssland, Pakistan, USA, Malaysia och Kina, samt kontor i Japan, Sydkorea, Thailand, Indonesien och Australien. Ecolean har idag kommersiella aktiviteter i över 30 länder och arbetar med några av världens ledande konsumentvarumärken inom livsmedel.

Mer om tjänsten

Ecolean erbjuder ett varierande arbete i en miljö som präglas av höga ambitioner och en stark teknikutveckling. Det är högt i tak och snabba beslutsvägar, du kommer bli delaktig i att utveckla företaget customer support och logistikfunktion.

I rollen som Customer Support & Logistics Manager ansvarar du för den dagliga verksamheten på Ecoleans kundsupport och logistikavdelning. För att säkerställa snabba svarstider och korrekt information till Ecoleans kunder arbetar du i rollen och funktionen med att säkerställa en tydlig och snabb kommunikation och information - externt såväl som internt.

Genom dina goda kontakter med Ecoleans logistikleverantörer och aktuella myndigheter tillser du att Ecoleans import och export hanteras på bästa sätt.

Du har personalansvar för ca 15-20 medarbetare inom kundsupport och logistik samt lager. I rollen ingår också att tillse att lagret är välorganiserat, rapportering av lagernivåer och att uppsatta KPI'r följs.

I din roll kommer du att rapportera till den svenska fabrikschefen samtidigt om du har streckad linje till Group Customer support & Logistics Manager. Du kommer att vara en del den svenska produktionsledningen likväl som av ledningsgruppen för global customer support and logistics.

Din profil

Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chef/ledare inom kundsupport- och /eller logistik - gärna i ett internationellt företag. Vi ser helst att du ansvarat för minst 5 personer. Du har också för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Det är mycket viktigt att du är en god ledare med förmåga att coacha dina medarbetare till att arbeta mot uppsatta mål.

Dina tidigare erfarenheter har gett dig kunskap inom import/export processer och tullhantering, vana av att arbeta i ERP- likväl som i CRM-system och av att arbeta med/utveckla lagerhantering/lagerstyrning.

Du sätter alltid kunden och kundens behov främst samtidigt som du leder och stöttar ditt team. I detta arbetar du nära dina medarbetare för att säkerställa att kundservicen lever upp till aktuella KPI'r.

Vidare är du en utvecklingsorienterad person med förmåga att identifiera och genomföra förbättringar/effektiviseringar inom ditt område.Du är ambitiös och har viljan att växa i och med Ecolean.

Då du kommer att arbeta en internationell miljö är det mycket viktigt att du behärskar både engelska och svenska i både tal och skrift.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Malin Nissen 042-17 66 13 alternativt malin.nissen@dreamwork.se
Mer info
Kontaktperson Malin Nissen
Telefon 042-17 66 13
Område Helsingborg
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 13 dec 2019 (4 dagar kvar)