Dialect Helsingborg söker IT-Tekniker

Dialect Helsingborg söker IT-Tekniker

IT-TEKNIKER TILL DIALECT HELSINGBORG

Arbetsuppgifter

Dialect Helsingborg går en spännande framtid tillmötes med fokus på ytterligare förädling och förbättring av deras kundupplevelse. Nu söker Vi dig som har ett konsultativt förhållningssätt, är kommunikativ, har ett genuint intresse för IT samt månar om ett starkt serviceorienterat bemötande. Vill du arbeta på ett företag med en öppen och välkomnande miljö samt en härlig gemenskap? Sätter du alltid kunden i första rummet? Då kan detta vara nästa utmaning för dig.

Om tjänsten

Kvalitén i Dialects IT lösningar är enormt viktiga för Dialects kunder. Det ställs därmed höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support. I rollen är du ansiktet utåt och du ser med glädje fram emot att bidra till en serviceupplevelse utöver det vanliga. Du är lösningsfokuserad och månar om att kunden ska få kunnig och professionell hjälp i sitt möte med dig där du vägleder dina kunder på ett förtroendeingivande och tydligt sätt.
Du ser lösningar före problem och dina arbetsuppgifter innefattar installation och uppstart av system, servrar, felsökning, support, förkonfigurering av utrustning till kund, analys och offertstöd. Din roll är mångfacetterad och du uppskattar utmaningen med att skifta mellan PC, Mac och smartphones. Om ärendet är komplext och kräver mer arbete så har du ett team att konsultera och samarbeta med.

Kvalifikationer
Du har någon form av gymnasial IT-utbildning, teknisk vidareutbildning på högre nivå är önskvärt. Du har mycket goda kunskaper i Microsofts Windows operativsystem och Office-program samt nätverk. Vidare känner du dig även trygg med att arbeta i Apple Mac OS, IOS och Android. Du navigerar bekvämt i Active Directory, Microsoft Office 365, Outlook och Remote Desktop. Eftersom du framför allt ger support via telefon så är det viktigt att du har en tilltalande telefonröst samt är uppmärksam på detaljer. Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är önskvärt. För rollen krävs god svenska och engelska i både tal som skrift. Kunskaper i PC/Mac och tillhörande hårdvara är meriterande.

Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Vidare är du en person som har en stor initiativkraft och du vågar ta för dig och uttrycka åsikter samt komma med nya idéer. Ansvarsfull, pålitlig och punktlig är andra egenskaper som vi värderar högt hos dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en spännande framtid där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå uppsatta mål. Du blir en viktig del av en företagskultur som präglas av mångfald, kundfokus, affärsmannaskap och entreprenörsanda. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och erbjuder utvecklande arbetsuppgifter i en ständigt utvecklande verksamhet.

För frågor och ansökning:

För frågor om tjänster och/eller rekryteringsprocessen, vänligen kontakta: Pedro Durgaram Försäljningschef, 010-6013256 pedro.durgaram@dialect.se.

Du är varmt välkommen med din ansökan snarast via https://jobb.dialect.se/ dock senast 2019-03-01 då urval görs löpande.

Om Dialect

Dialect levererar IT- och telefonilösningar till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop, oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande rådgiving erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, mobila och fasta växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom området uppkopplade fordon

Dialect bildades i augusti 1995 under gemensamt varumärke. Idag är vi en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB. Vi är 350 anställda och omsatte en miljard kronor under 2016. Med 44 Företagscenter från Boden till Malmö är vi etablerade över hela landet.
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 9 mars (46 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Dialect levererar IT- och telefonilösningar till företag. Vi ser till att allt kan fungera ihop - oavsett tid, plats eller lösning. Utöver våra integrerade lösningar och vägledande kunskap erbjuder vi ett brett utbud av produkter och tjänster. Lösningarna innefattar bland annat mobil och fast telefoni, växellösningar, support och drift av företagets IT-miljö samt tjänster inom connected car.

Dialect bildades i augusti 1995 under gemensamt varumärke. Idag är vi en rikstäckande kedja som drivs av koncernen Dialect AB. Vi är 350 anställda och omsatte en miljard kronor under 2016. Huvudkontoret finns i Solna och med företagscenter från Boden till Malmö är vi etablerade över hela landet.