Förvaltare med erfarenhet av byggprojekt till Castellum i Helsingborg

Förvaltare med erfarenhet av byggprojekt till Castellum i Helsingborg

Castellum är ett expansivt företag där nytänkande är en naturlig del av vardagen. Vi har bestämt oss för att ligga i framkant, så hos oss är du med och driver utvecklingen framåt. Du kommer att få folk att må bättre, trivas bättre och prestera bättre - och du kommer att få vara med och rita om kartan på hur en arbetsplats ska se ut och fungera. Vi är stolta över det som ”sitter i väggarna” hos oss, det som påverkar hur vi är mot kunder, mot varandra och mot omvärlden - Castellumandan.

I Helsingborg är vi ett team på 12 drivna medarbetare med ett tätt samarbete och god stämning. Vi erbjuder en spännande tjänst där du växer tillsammans med oss och är med och skapar framtiden genom vår vision - En värd bortom det förväntade. Vill du vara med på vår gemensamma resa?

Om tjänsten

Som förvaltare hos Castellum har du det övergripande ansvaret för en del av våra fastigheter och du förväntas förstå kundens verksamhet och behov för att kunna bygga långsiktiga affärsrelationer. Vi arbetar i team tillsammans med fastighetsansvariga som har den dagliga kontakten med hyresgästerna. Denna roll innebär även projektledning av byggprojekt i varierande storlek, såsom ombyggnation och hyresgästanpassningar. Vårt bestånd i Helsingborg består i dagsläget av 41 fastigheter.

Du medverkar även i nätverk och kommer därigenom i kontakt med både potentiella och befintliga kunder, entreprenörer och andra viktiga samarbetspartners. Du är Castellums ambassadör och arbetar för att knyta nya kontakter och bygga varaktiga relationer. Med din affärsmässighet bidrar du till att vi gör bra affärer varje dag!

Dina arbetsuppgifter:
  • Att koordinera och leda hyresgästanpassningar, utvecklingsprojekt, fastighetsprojekt mm.
  • Kontinuerlig kontakt med kunder
  • Omförhandlingar och meruthyrning
  • Budget-, resultat- och uppföljningsansvar
  • Försäljning och marknadsföring av vårt varumärke
  • Arbeta för ökad uthyrningsgrad
  • Deltagande i nätverk, företagsgrupper mm.
  • Förbättringar och kostnadsbesparingar
  • Att ansvara för myndighetskrav
Du utgår från vårt kontor i Helsingborg och rapporterar till vår affärsområdeschef.

Om dig

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi förväntar oss att du är självgående, har stor initiativkraft, samt en god förmåga att samarbeta. Vi är ett dynamiskt företag och söker därför dig med hög flexibilitet och organisationsförmåga. Är du intresserad av utvecklingsarbete ser vi det som mycket positivt.

Kvalifikationer:
  • Civilingenjör-/Byggingenjör eller har en utbildning inom Fastighetsförvaltning eller liknande
  • 2-3 års arbetslivserfarenhet som förvaltare eller fastighetsutvecklare
  • Kunskaper inom fastighetsekonomi, juridik och teknik
  • God ekonomisk förståelse med erfarenhet av kalkyler, inköp och kostnadsuppföljningar
  • God svenska och engelska i tal och skrift
  • B-körkort och tillgång till egen bil
Ansökan

Passar du in på beskrivningen ovan så vill vi gärna komma i kontakt med just dig!
Ansök genom att trycka på ”Sök tjänst” och ladda upp CV och personligt brev. Sista ansökningsdag är 2018-05-25, dock tillämpar vi löpande urval så vänta inte med att ansöka!

I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare Patricia Key på mail patricia.key@roirekrytering.se eller 0704-85 19
84. Vid specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Matts Borgström, Affärsområdeschef Castellum, på matts.borgström@castellum.se eller 0708-294383. Vi tar inte emot ansökningar via e- post.

Om oss

Castellum är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på 76 miljarder kronor. Du möter oss i starka tillväxtregioner i Sverige och i Danmark. Vi hyr ut lokaler i kommersiella fastigheter och driver vår verksamhet genom 20 affärsområden med drygt 400 medarbetare. Vi ser styrkan i att vara stora; det ger både våra kunder och våra ägare trygghet. Det ger oss dessutom resurser att inte bara utveckla våra fastigheter utan också bidra till hela städers och regioners utveckling. Men vi ser samtidigt styrkan i att vara liten. Att kunna bemöta våra kunder med närhet, kunskap om den lokala marknaden, korta beslutsvägar och inte minst ett personligt engagemang.

I region Öresund finns vi i Lund, Malmö, Helsingborg och Köpenhamn. Genom vår decentraliserade organisation säkerställs god kunskap om varje lokal marknad, nära relationer till kunderna och stor förståelse för deras verksamheter. Vi vet att affärer görs mellan människor och i dialog med kunderna skapas anpassade lösningar som ökar trivsel, effektivitet, lönsamhet och arbetsglädje.

Läs mer om oss och våra fastigheter på www.castellum.se.
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 11 aug (51 dagar kvar)