Löneadministratör

Löneadministratör

Kort om tjänsten

Som löneadministratör på CG Drives & Automation (f.d.Emotron) kommer du att arbeta brett med alla uppgifter och frågor kring löner, regler och avtal.
Du arbetar i ett erfaret och kompetent team där alla bidrar och där trivsel är viktigt.
Tjänsten är ett föräldravikariat som kommer att sträcka sig i cirka 20 månader, med startdatum 191201.

Om verksamheten

CG Drives & Automation (f.d. Emotron) är ett green tech företag som utvecklar produkter och lösningar för att styra och övervaka elmotorer för energieffektiva och säkra processer. Vi erbjuder kompletta drivsystem baserade på ett sortiment av standardprodukter och dedikerade lösningar, inklusive frekvensomriktare och mjukstartare. Våra målbranscher är kraftproduktion, vatten/avlopp, processindustrier, gruvdrift, infrastruktur och maskinbyggare.
Våra marknadskanaler är slutanvändare, systemintegratörer, OEM och distributörer.
CG Drives & Automation har 200 medarbetare i Sverige, Tyskland, Nederländerna och Indien.
Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg, där också vår produktions- och testanläggning finns.
Vi är del av CG som är en ledande global aktör som ligger i framkant när det gäller hantering och tillämpning av elektrisk energi.
Våra kärnvärden är de tre I:na - Integrity, Imagination och Individual - med kunden i fokus.

Läs mer på:
https://www.emotron.se/

Mer om tjänsten

I din roll som lönekonsult på CG Drives & Automation (f.d.Emotron) kommer förutom löneadministration även ingå att sköta den generella administrationen.
Vanligtvis förekommande uppgifter kommer att vara:
  • Månatlig lönehantering
  • Upprättande av arbetsgivardeklarationer
  • Upprättande av avtal
  • Försäkringsfrågor
  • Upprättande av intyg åt diverse myndigheter
  • Upprättande av inköpsordrar
  • Hantering av personalfrågor
Du rapporterar direkt till HR-chefen.

Din profil

Vi söker dig som har för tjänsten lämplig utbildning och ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete och brinner för att administrera.
För att lyckas i rollen behöver du vara prestigelös och trivas när det händer mycket på jobbet. Du är strukturerad och uppskattar ordning och reda samtidigt som du värdesätter en god kontakt med dina kollegor och bidrar till att skapa en god stämning på arbetsplatsen.
Goda kunskaper i affärssystemet AGDA är ett krav.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och ditt personliga brev så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av vår rekryteringskonsult Aleksandra Sivarsson 040-826 89, aleksandra.sivarsson@dreamwork.se
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Vikariat
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 29 nov 2019 (14 dagar kvar)