Inköpschef till Höganäs Kakel

Inköpschef till Höganäs Kakel

Kort om tjänsten

Höganäs Kakel söker en erfaren inköpschef som vill bidra till en fortsatt positiv utveckling. Som inköpschef kommer du även inneha rollen som kundtjänstchef. I rollen som inköpschef och kundtjänstchef kommer du ansvara operativt och strategiskt avseende funktionerna inköp, kundservice och artikelberedning med betoning på det strategiska arbetet. Vi söker till rollen en skicklig och affärsmässig förhandlare och ledare med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du kommer i rollen som inköpschef och kundservicechef vara en av nyckelpersonerna för Höganäs Kakel. Du kommer ansvara och arbeta i ett team om 11 personer, ingå i företagets ledningsgrupp och rapportera direkt till VD. Placeringsort är Helsingborg.

Sökord: inköpschef, inköpare, chef, strategisk, inköp, inköpsvolym, supply chain

Om verksamheten

Höganäs Kakel har efter några tuffa år fått en ny huvudägare och vi gör nu en storsatsning för framtiden. Vi kommer att bygga ett nytt kontor/centrallager och förstärka organisationen med positiva, drivna och affärsmässiga medarbetare.
Bolaget ingår i Ricchetti Group som är en av Europas ledande koncerner inom byggkeramik med egen tillverkning i Italien och Portugal.
I Sverige har bolaget funnits sedan år 1886 och det är med stolthet som bolaget blickar framåt för att möta dagens och framtidens behov och drömmar.
Läs gärna mer på företagets hemsida: www.cchoganas.se

Mer om tjänsten

Som inköpschef och kundservicechef kommer du att ansvara för att leda och driva avdelningen med fokus på resultat, utveckling, förbättringar och effektiviseringar. Du förväntas driva och säkerställa att uppdraget genomförs med hög kvalitet och kostnadseffektivitet. I tjänsten kommer du ha ansvar för att personligen förhandla priser (trading) för enskilda större projekt. Du kommer att ta fram inköps- och leverantörsstrategier, förhandla med leverantörer samt tillsammans med dina medarbetare ta fram inköpsprognoser och följa upp avdelningens verksamhet, nyckeltal och mål. I tjänsten kommer du aktivt bidra till att skapa en kostnadsmedvetenhet igenom hela organisationen och du kommer ha eget budget- och kostnadsansvar för din avdelning.

Din profil

Vi söker dig som är skicklig i förhandlingar, är affärsmässig och har ett proaktivt arbetssätt med inriktning på förbättring och effektivisering. Du har minst fem år erfarenhet från snarlik roll som t ex inköpschef och har därigenom skaffat dig gedigen erfarenhet från att arbeta som ledare såväl som att arbeta med leverantörs förhandlingar. Du har en hög känsla för service och är duktig på att skapa goda relationer både internt och externt. För att lyckas i rollen behöver du vara en analytisk, noggrann och engagerad person som drivs av att göra affärer. Vidare är du van att arbeta självständigt såväl som du har förmåga att arbeta i team och få med dig dina medarbetare genom ett coachande förhållningssätt.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, då internationella kontakter förekommer i arbetet.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Glyré, 042-17 66 11 alt. mahlin.glyre@dreamwork.se
Mer info
Kontaktperson Mahlin Glyré
Telefon 042-17 66 11
Område Helsingborg
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 24 nov 2019 (12 dagar kvar)