Dansktalande Kundservicemedarbetare

Dansktalande Kundservicemedarbetare

Kort om tjänsten

Talar du danska och brinner för kundservice och administration? Då har vi det perfekta jobbet för dig! Som kundservicemedarbetare på Höganäs Kakel kommer du huvudsakligen att arbeta mot den danska marknaden. Du kommer att aktivt bidra till en hög service både externt och internt inom företaget.
Arbetet innefattar att jobba effektivt i den definierade arbetsprocessen och vara delaktig i att vidareutveckla processer och arbetssätt. Du kommer medverka till att skapa en kostnadsmedvetenhet igenom hela organisationen. Hos oss får du möjlighet att arbeta i fräscha lokaler tillsammans med ett härligt team av engagerade och positiva medarbetare.

Sökord: kundservice, service, customer service, danska, IFS, kundsupport, orderhantering

Om verksamheten

Höganäs Kakel har efter några tuffa år fått en ny huvudägare och vi gör nu en storsatsning för framtiden. Vi kommer att bygga ett nytt kontor/centrallager och förstärka organisationen med positiva, drivna och affärsmässiga medarbetare.

Mer om tjänsten

Som kundservicemedarbetare så kommer du att ansvara för snabb och korrekt hantering av kundorder, reklamationer och övriga kundserviceuppgifter.

Arbetsuppgifter
  • Ta emot och registrera kundorder via telefon och e-mail i affärssystemet IFS
  • Hantera reklamationer, besvara leverantörsförfrågningar och kontrollera att rätt kund får rätt produkter i rätt tid
  • Besvara frågor över telefon och hjälpa kunderna i deras produktval
  • Bevaka att det rätt marginaler på affärerna
  • Dagliga kontakter med övriga avdelningar inom företaget
  • Flexibilitet och vilja att kunna utföra andra uppgifter inom inköps- och kundserviceavdelningen
Din profil

Vi söker dig som brinner för att ge bästa service. Du både pratar och skriver danska och svenska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i telefon såväl som i skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, men det viktigaste är att du har viljan och förmågan ta dig an en ny roll på ett smidigt sätt och har fallenhet för området. Som person är du ordningsam, flexibel och har lätt för att jobba i team.

För att trivas i rollen är du noggrann, effektiv, engagerad och har en naturlig känsla för service. Du är lösningsorienterad och ser hellre möjligheter än hinder. Vi ser gärna att du har goda kunskaper från IT baserade affärssystem och erfarenhet av Microsoft Office. Meriterande om du har kunskaper i IFS. Du har goda kunskaper i engelska.

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.
Mer info
Kontaktperson Sofia Wargenbrant
Telefon 042-17 66 10
Område Helsingborg
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 25 nov 2019 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.