Transportadministratör / Leveransplanerare till Dagab

Transportadministratör / Leveransplanerare till Dagab

Brinner du för service, transportlogistik och administration? Kanske är du i slutet på dina studier inom logistik eller service management och vill skaffa dig meriterande erfarenhet på ett etablerat bolag i Helsingborg? Då ska du söka tjänsten som transportadministratör! Dagab söker nu en driven medarbetare till ett uppdrag som sträcker sig över sommaren. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar fr.o.m maj t.om september 2022. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Dagab.

Om företagetDagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Dagab Inköp & Logistik är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. De ser till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

ArbetsuppgifterI rollen som transportadministratör för kategorin frukt och grönt blir du en nyckelspelare då du säkerställer transportflödet från externa åkerier och lager når butiker runt om i landet. Du arbetar i SAP och hanterar ordrar från butiker och bokar transporter utifrån ett schema med fem stopptider om dagen. Det finns en tydlig struktur att utgå från och du arbetar utifrån satta riktlinjer kring ordertider. Utöver bokning av transporter hanterar du inkommande mail och har kontakt med de externa åkerierna samt den interna butikssupporten. Väl på plats får du en gedigen introduktion så att du känner dig säker i arbetet när du börjar arbeta självständigt i rollen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Arbetslivserfarenhet inom administration och/eller service
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område, gärna Service Management, Transport Management eller Logistics Service Management är meriterande
  • God datorvana och kunskap i affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i SAP eller Movex M3
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
För att trivas i rollen tar du stort ansvar för ditt arbete och är noggrann med att leverera högsta kvalitet. Du har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter och skapa struktur bland dessa. Du trivs i en roll där du får utvecklas och är inte rädd för att ta initiativ eller fråga om hjälp när du behöver. Vidare är du flexibel i ditt arbetssätt och stimuleras av en vardag med högt tempo, snabba förändringar och problemlösning. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och intresse för tjänsten.

Övrig information
Start: 2a maj
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!