Terminalchef / Platschef / Site manager till Mäster Grön

Terminalchef / Platschef / Site manager till Mäster Grön

Har du erfarenhet av personalansvar och tycker om att arbeta i en dynamisk miljö samt väntar på chansen att vara delaktig i att forma verksamheten du arbetar i? Här erbjuds du en omväxlande roll som chef för Mäster Gröns Blomsterterminal med stora möjligheter till att påverka din egen och företagets framtid!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Mäster Grön.

Om företagetMäster Grön bildades 1959 med syftet att samla svenska odlare och kunna erbjuda marknaden ett brett sortiment och därtill kostnadseffektiva, resurssmarta logistiklösningar.

Företaget har ett globalt nätverk med väl upparbetade och mycket uppskattade samarbeten med andra prydnadsväxtodlare i Sverige och i hela Europa. Detta med fokus på att erbjuda kunderna åtkomst till de mest efterfrågade och unika produkterna, alla levererade genom deras ytterst kostnadseffektiva logistiklösning.

Mäster Gröns kompetens och logistikbas finns i Helsingborg som bildar navet i svensk växthantering för deras ca 500 kunder. Deras kunder är både mindre och större företag samt kedjor i kategorierna; handelsträdgårdar, garden centers, dagligvaruhandel, blomsterbutiker, byggvaruhandel och blomstergrossister. De har också en stor andel leveranser till offentlig miljö via upphandling eller privata utförare.

Företagets producenter arbetar med högt ställda kvalitets- och miljömål. Med certifieringar som garant odlar de med minsta möjliga miljöpåverkan. Deras odlare och samarbetspartners sätter kvalitet i första rummet, allt för att ge konsumenten en upplevelse och en naturlig inspiration för levande inredning, såväl inne som ute.

ArbetsuppgifterI rollen som terminalchef leder du den övergripande driften och utvecklingen av Blomsterterminalen. Du ansvarar för personal och driver relevant kommunikation mot den övriga organisationen samt bolagets kunder, ägare och samarbetspartners. Rollen innefattar ett ekonomiskt ansvar med en given personalbudget där det är ditt ansvar att säkerställa att det finns kompetent personal som driver Blomsterterminalen framåt.

Du arbetar proaktivt med operativ planering, där du säkerställer att rätt förutsättningar finns och förverkligas i den dagliga verksamheten. Vidare ansvarar du för att logistikflödet upprätthålls. I utvecklingsarbetet agerar du kravställare och ansvarar för uppföljning såväl i medgång som vid avvikelser i verksamheten. Företaget arbetar aktivt med digitalisering vilket kräver en god digital närvaro i rollen som Terminalchef.

Det läggs stor vikt vid kontinuerlig dialog med alla involverade i organisationen och uppföljning med din närmaste chef. Rollen kräver att du har förmågan att leda genom andra vilket gör det viktigt att du har tidigare erfarenhet av ledande roller och personalansvar.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Arbetslivserfarenhet av motsvarande arbete
  • Erfarenhet av personal-och ekonomiansvar
  • God datorvana och digital närvaro (Navision är meriterande)
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
  • B-körkort
För att leda enheten på ett effektivt sätt ser vi att du är tydlig, har förmågan att fatta beslut, delegera och göra nödvändiga prioriteringar i arbetet samt har en bra digital närvaro. Rollen möjliggör varierade arbetsuppgifter vilket även innebär att du som person gärna är flexibel, proaktiv och engagerad. Din ledarstil kännetecknas av en öppen attityd och en positiv inställning, och du har förmågan att motivera och få med dig andra människor för att skapa resultat.

Du motiveras av att agera problemlösande och du anstränger dig för att leverera effektiva lösningar med hög kvalitet. Att vara en god ledare som står upp för sin personal och som alltid sätter företagets och de anställas bästa i första rummet är en självklarhet för dig.

Övrig information
Start: 1 Mars
Plats: Helsinborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: logistik, ekonomi, budget, personal, terminalchef, platschef, logistikchef, spedition, transport, distribution, Helsingborg, Skåne, personalchef, ledare, ledarskap, heltid
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!