Redovisningsassistent till FinEasity

Redovisningsassistent till FinEasity

Är du en driven person med ett stort intresse för ekonomi och har erfarenhet av redovisning? Vill du arbeta med löpande ekonomiarbetet på ett företag som präglas av samarbete och förändring? FinEasity söker nu deras nya kollega i rollen som redovisningsassistent!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att FinEasity har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FinEasity en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetFinEasity är en fullservicebyrå med ett brinnande engagemang för sina kunders affärer och hittar lösningar som passar kunders verksamhet. FinEasity löser era behov vare sig det är en auktoriserad revisor, redovisningskonsult eller skatterådgivare. Bolaget tror på ett transparant arbetssätt och nyttan av att dela med sig av råd och insikter. Deras vision är att förenkla för företagare - Financial Made Easy!

ArbetsuppgifterI tjänsten som redovisningsassistent har du ansvaret för det löpande ekonomiarbetet för ett antal kunder hos FinEasity. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, påminnelser, löner, redovisning, bokföring samt förbereda för bokslut. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarig arbetslivserfarenhet
  • Arbetslivserfarenhet inom redovisning
  • Goda kunskaper inom affärssystem, Fortnox och Visma är meriterande
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • B-körkort
För att trivas i rollen är du en självgående person som tar stort ansvar för ditt arbete. Du ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ. För att hålla ordning och reda tror vi att du är strukturerad, noggrann och att du trivs med detaljorienterade uppgifter. I och med att du i rollen har flera olika kontaktytor är du kommunikativ och har enkelt för att samarbeta med andra. Slutligen tror vi att du är en lösningsorienterad person som ser möjligheter snarare än problem.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: redovisningsassistent, ekonomi, redovisning, reskontran, kundreskontran, leverantörsreskontran, löpande ekonomiarbete, bokföring, bokslut, Helsingborg, heltid, Skåne
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!