Ekonomiassistent till Kökscentrum Södra / Sommarjobb

Ekonomiassistent till Kökscentrum Södra / Sommarjobb

Letar du efter ett utvecklande sommarjobb? Är du en person med intresse för ekonomi och har därtill erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent? Hos Kökscentrum Södra erbjuds du ett lärorikt sommarjobb på deras kontor i Helsingborg. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 2 månader mellan v. 23-31. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Kökscentrum Södra AB.

Om företagetKökscentrum Södra AB är ett företag som bedriver handel med kök, vitvaror och värmepumpar. Kökscentrums första butik öppnade 1970 och har därefter expanderat i olika städer inom södra Sverige.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent kommer du första perioden att arbeta med leverantörsreskontra där du hanterar betalningar, påminnelser och kontoutdrag från leverantörer. Du sköter fakturor och säkerställer korrekt posterade kostnader. Vidare arbetar du med felsökning i fakturaflödet, där du utreder och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Den andra perioden kommer ditt fokus att ligga på kundreskontra där ditt huvudansvar ligger i att boka betalningar. Du kommer även att stötta upp i arbetet med bokföring. Utöver dessa arbetsuppgifter kan andra administrativa arbetsuppgifter förekomma och du kommer även stötta upp dina kollegor med telefonväxeln. För att komma in i arbetet på bästa sätt erbjuds du en introduktion av dina kollegor på ekonomiavdelningen.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad gymnasial utbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Starkt meriterande med arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter där du arbetat med antingen kund- eller leverantörsreskontra, bokföring
  • Mycket god dator- och systemvana
  • Du behärskar svenska, såväl tal som skrift
Vi tror att du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera arbetet utefter de ärenden som uppkommer. Som person är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för siffror och se eventuella fel. Du har ett sinne för detaljer, motiveras av att ta egna initiativ och trivs i en roll där du får samarbeta med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Start: V.23-31
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, sommarjobb, utlägg, heltid, Helsingborg
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!