Kvalificerad Ekonomiassistent till Boxon

Kvalificerad Ekonomiassistent till Boxon

Kort om tjänsten

Vi söker en kvalificerad ekonomiassistent till Boxon. I din roll som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att ansvara för företagets kundreskontra - en central roll på Boxons ekonomifunktion. Du kommer att arbetar i ett team på ekonomiavdelningen bestående av ytterligare 5 personer och du rapporterar till Ekonomichefen. Placeringen för tjänsten är i Helsingborg. Rekryteringen sköts av Dreamwork och du blir anställd direkt av Boxon.

Sökord: Ekonomi, ekonomiassistent, ekonom, kundreskontra, kontoavstämning, fakturor, inbetalningar.

Om verksamheten

Boxon erbjuder strategiska förpackningskoncept med full spårbarhet som ökar värdet på ert förpackningsflöde, från order till leverans. Boxon finns i Norden, Europa och Asien. Huvudkontoret är i Helsingborg, Sverige. Vår verksamhet involverar ca 260 anställda och vi har en omsättning på ca 1,3 miljarder SEK. Läs gärna mer om företaget på www.boxon.se

Mer om tjänsten

Ditt ansvar för kundreskontran omfattar Boxons bolag i Sverige, Norge och Danmark och du kommer att ha ett övergripande ansvar - från fakturering till kravhantering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta
  • Kundreskontra; faktura- och påminnelsehantering samt därtill hörande redovisning
  • Kundinbetalningar; registrering och avstämning i systemet samt vid behov utredning av inbetalningar
  • Uppföljning av utestående kundfordringar
  • Månadsvis avstämning av kundreskontran
  • Registervård
  • Löpande supportärenden kring kundreskontra inom organisationen och mot kunder
För att lyckas med dina uppgifter krävs att du arbetet i något större affärssystem och det är meriterade om du har arbetat i SAP. Vidare är du van användare av Excell.

Din profil

Du är troligen gymnasieekonom och har hunnit skaffa dig flera års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och känner dig därmed trygg i kundreskontraarbete. Du är en självständig person som tar stort ansvar för ditt arbete och ser vilken roll/betydelse ditt arbete har för helheten. Du driver ditt område och agerar proaktivt - för att lyckas med det är du en engagerad, lösningsorienterad person med öga för att utveckla och förbättra rutiner. Givetvis är du van att ge företagets kunder professionell hjälp och återkoppling. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.

Ansökan

Tycker du att detta verkar intressant? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag via vår hemsida, www.dreamwork.se
Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré på mahlin.glyre@dreamwork.se. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Mahlin Glyré
Telefon 042-17 66 11
Område Helsingborg
Yrkesroll Ekonomi, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 13 dec 2019 (3 dagar kvar)