Enhetschef till Arriva i Helsingborg!

Enhetschef till Arriva i Helsingborg!

Är du en erfaren chef som trivs med att arbeta i händelsernas centrum? Då kan möjligheten som Enhetschef på Pågatågen vara precis rätt jobb för dig. Du blir del av ett förbättringsinriktat och värderingsstyrt företag som bidrar till att fler reser kollektivt. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Dina arbetsuppgifter

Som enhetschef på Arriva ansvarar du för alla personalfrågor gällande din personal som i detta fall är Lokförare i Helsingborg. Kontakt med personalen är ditt främsta uppdrag, men även administration och uppföljning är grunden för ett framgångsrikt ledarskap i rollen. I detta ligger att rekrytera Lokförare, utveckla och tillse att de har rätt utbildning för säkerhetstjänst, samt löpande uppföljning, utveckling inom deras tjänst samt ibland avslut.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
  • Ansvara för kompetens- och servicenivån hos personalen genom bland annat rekrytering, introduktion, coachning, samtal och uppföljningar
  • Säkerställa att personalens utbildning och fortbildning sker enligt gällande regler och krav
  • Planera, genomföra samt dokumentera medarbetarsamtal och arbetsplatsträffar
  • Hantera sjukskrivnings- och rehabiliteringsärenden
  • Följa upp nyckeltal
  • Ansvara och säkerställa skadehanteringsprocessen
  • Medverka vid lokala förhandlingar och samverka med fackliga organisationer.
Start för tjänsten är den 1/7-2021 eller enligt överenskommelse.

Vad kan vi erbjuda dig?

För många tusen skåningars vardag är Pågatågen en självklar del. Sedan 2007 har Arriva på uppdrag av Skånetrafiken framgångsrikt drivit Pågatågstrafiken och har fått förlängt förtroendet att driva verksamheten. Pågatågen trafikerar 70 stationer i Skåne och ytterligare ett tiotal till i Blekinge, Småland och Halland. Vi har i dagsläget ca 600 medarbetare fördelade på våra stationeringsorter i Malmö, Helsingborg, Hässleholm, Ystad och Trelleborg. På Arriva jobbar vi enligt våra värderingar One Arriva, Doing the right thing, Great customer experience och Thinking beyond. Som chef hos oss får du möjlighet att ta del av ett ledarskapsprogram och därigenom vidareutveckla ditt sätt att leda dina medarbetare. Du blir en del av enhetschefsgruppen och vi erbjuder dig en spännande arbetsplats i utveckling tillsammans med många kunniga kollegor. Vi uppmuntrar initiativ i vardagen där du bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.

Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren chef som har en vana att ansvara för och leda medarbetare. Som chef har du ett individanpassat, lyhört och coachande ledarskap. Då vi arbetar i många olika typer av system söker vi dig med en god systemvana. Vi tror att du har jobbat några år och skaffat dig erfarenhet av personalarbete, du är lösningsfokuserad och positiv. Här har vi många bollar i luften, samtidigt måste vi kunna fokusera om snabbt. Det är viktigt att förstå komplexiteten i tågverksamhet. I denna roll är det bra om du har kännedom om tåg och kollektivtrafik, men det är inte ett krav.

Du har kunskap inom arbetsmiljö och har arbetat med rehabiliteringsärenden. Du är en strukturerad administratör som gillar människor och har empatisk förmåga. Vidare är du lyssnande och modig och hanterar motgångar såväl som medgångar utan att ge upp. Samarbete med dina kollegor på andra depåer gillar du, men du är också självgående.

Ansökningsprocess
Vår urvalsprocess sker löpande och vi ser gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 2021-04-30.
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Transport & Logistik, Administration & Ledning
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.arriva.se
Sista ansökningsdag 30 apr 2021 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Tycker du som vi att kollektivtrafik är en viktig del i samhället och att den underlättar vardagen för många människor? Vill du kanske vara med och skapa en smidigare kollektivtrafik i Sverige? Då kan Arriva vara platsen för dig. Här kan du jobba på den nivå och i den roll som passar just för dig. Tillsammans med andra engagerade Arriva-medarbetare kan du vara med och skapa en effektiv kollektivtrafik för våra resenärer. Vad passar dig bäst? Arriva erbjuder många olika roller och specialistområden. Bussförare, tågförare, lokförare, konduktör, trafikvärd, kundvärd, mekaniker, trafik- och informationsledare samt personalplanerare är vanliga roller. Vi har också många som arbetar som chefer på olika nivåer, såväl på depåerna som på huvudkontoret. Dessutom har vi administrativa specialister som inköpare, ekonomer, business controllers, HR Business Partners, kommunikatörer, IT-support, verksamhetsutvecklare, kvalitets- och miljösamordnare samt säkerhetssamordnare. Känner du igen dig i någon roll?