Sjöspeditör till globalt företag

Sjöspeditör till globalt företag

Vi söker en sjöspeditör med inriktning fakturering och administration till ett internationellt logistikföretag i Helsingborg. Har du erfarenhet inom administration, logistik och service så är det här tjänsten för dig!

Om tjänsten
Som sjöspeditör med inriktning fakturering och administration kommer du att dagligen jobba med administrativa uppgifter och service. Du kommer att verkställa bokningar, optimera verksamheten samt bygga relationer. Du kommer även att jobba proaktivt för att hitta lösningar på spännande uppdrag.

I din roll som sjöspeditör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Utföra fakturering av kontorets samtliga speditionsuppdrag enligt fastlagd rutin
  • Kontrollera att det finns en giltig offert vid fakturering och om det saknas säkerställa att detta uppdateras tillsammans med företagets kundansvariga
  • Utföra den ekonomiska uppdragsuppföljningen för import och exportuppdrag
  • Handhava och utföra kontroll och betala kontorets leverantörsfakturor enligt gällande process.
  • Handhava och utföra kontroll av kontorets Intercompanyfakturor enl gällande process.
  • Avisera mottagande station med behov av uppdragshandlingar
  • Arkivering av uppdragsdokumentation
  • Deltaga och vara aktiv i kvalitetsförbättringsprocessen
Om dig
Vi söker dig som vill arbeta som sjöspeditör och utmanas med administra uppgifter inom fakturering. Du har som lägst en gymnasieexamen och det är meriterande om du har en högskoleutbildning med inriktning transport/logistik alternativt tidigare arbetserfarenhet som speditör. Placeringen är i Helsingborg.

Vidare ser vi att du har hög service grad. Du gillar att jobba med människor och att ge service i hög klass. Du är en problemlösare och gillar utmaningar. Du har hög social kompetens och är lyhörd för kundens behov. Du tar ansvar för ditt arbete och är intiativtagande.

Viktigt för tjänsten är:
  • Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
  • Hög social kompetens och servicekänsla samt lyhördhet för kundens behov
  • Goda kunskaper i MS Office
  • God initiativförmåga och ansvarskänsla
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
  • Kvalitetsmedveten och noggrann
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Sjöspeditör är ett konsultuppdrag med start i början av sommaren. Till att börja med är uppdraget på 1 år. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
  • Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Matilda Nilsson via 0736847270 alternativt Matilda.Nilsson@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Sjöspeditör till globalt företag, Administration, Fakturering, Helsingbord, Logistik, Transport, Export, Import, Adecco
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Transport & Logistik
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 20 apr 2019 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.