IT helpdesk till möbelföretag

IT helpdesk till möbelföretag

Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support eller en helpdeskfunktion som värdesätter att jobba på ett globalt och internationellt företag som tar hand om din kompetens. Vi söker dig som har en hög tillgänglighet, drivs av problemlösning och har ett IT-intresse. Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten
Som medarbetare inom funktionen IT-helpdesk kommer du att ta emot samtal, svara på mail och chatt från internmedarbetare inom organisationen. Då organisationen är global och internationell förekommer samtal både på svenska, engelska & holländska (fokus svenska och engelska). Du arbetar i skift mellan klockan 07.00-19.00 samt till viss del helg. Du som söker bör ha en hög tillgänglighet, får gärna bo i Helsingborg eller omnejd.

I din roll som IT-helpdesk kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Ta emot samtal, svara på mail och chatt för att lösa IT-problem hos internmedarbetare
  • Lägga upp ärenden i ärendehanteringssystem
  • Följa upp, kommunicera och hålla en hög servicenivå
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete tidigare, du kan ha arbetat inom en helpdeskfunktion, IT-support eller dylikt. Utbildning är ej krav då erfarenhet, personlighet och dina värderingar väger tyngre. Språkkunskaperna kommer även att vara avgörande om du kan gå vidare till nästa steg i processen.

Vidare ser vi att du som söker trivs att arbeta i ett stort och öppet kontorslandskap med många kollegor i en härlig mix av både ålder, kultur och erfarenhet. Du kan arbeta skifttider och helger samt har en hög tillgänglighet nu i sommar eller efter sommaren.

Viktigt för tjänsten är:
  • Tidigare erfarenhet av liknande arbete
  • Språkkunskaper: svenska/engelska eller holländska/engelska
  • Dina värderingar
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som IT-helpdesk är ett konsultuppdrag med tillsättning ca 1-2 månader framåt. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start så snart som möjligt alternativt under juni eller senare beroende på rätt kompetens och tillgänglighet. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Sara Höglund 073-6847323

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:

kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Helpdesk, IT-support, Teknisk drift, Employer Branding, Möbelföretag, Kundservice, Språkkunskaper, Svenska, Engelska, Holländska, Datorvana, Ärendehanteringssystem, arbetsglädje, arbetsmiljö
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 8 dec (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.