Ekonomiassistent till FEST Ekonomi

Ekonomiassistent till FEST Ekonomi

Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med diverse ekonomiska arbetsuppgifter så som löpande redovisning, leverantörsfakturor, enklare lönearbete in- och utbetalningar , momsdeklarationer och månadsavstämningar.
FEST Ekonomi arbetar främst med små och medelstora företag inom olika branscher. Du kommer ingå i team av tre där dina två kollegor sitter som redovisningsekonomer. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag - fredag. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig åtminstone fram till sommaren 2020. Till en början kommer tjänsten vara på 50-75% men med möjlighet till en heltidsanställning beroende på verksamhetens behov.

I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • Löpande redovisning
  • Momsdeklarationer
  • Leverantörsfakturor
  • Enklare lönearbete
  • Månadsavstämningar
Om dig
Vi söker dig som har relevant vidareutbildning inom ekonomi alternativt kunskaper genom arbetslivserfarenhet som bedöms vara likvärdig. Kanske har du gått en YH-utbildning och genomfört dina praktikperioder och är nu i starten av din yrkesbana.
Som person har du förmåga att kombinera noggrannhet med effektivitet. Du är positiv i ditt sätt och har ett naturligt driv och framåtanda. För att trivas i rollen föredrar du en arbetsplats med högt i tak och god stämning. Då företaget arbetar med Fortnox är det krav att du kan grunderna i detta system.

Viktigt för tjänsten är:
  • Arbetslivserafenhet inom området och/ eller vidareutbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet från Fortnox
  • Flytande svenska tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om FEST Ekonomi
FEST Ekonomi hjälper dig med de ekonomiska sysslorna såsom bokföring, bokslut, deklarationer, fakturering. Du väljer själv hur mycket, eller hur lite, du vill vara inblandad i redovisningsprocessen. Saknar du motivation, kunskap eller tid så tar vi hand om allt åt dig, så att du kan fokusera på att driva din verksamhet.
FEST Ekonomi har många års erfarenhet av ekonomiarbeten på olika nivåer, till olika branscher och på olika stora företag. Vi riktar oss främst till mindre eller medelstora företag och anpassar oss efter kundens behov.

Varmt välkomna till den mindre och personliga redovisningsbyrån!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Susanna Kanold via Adecco 010 - 173 73 00 alt. Susanna.Kanold@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Ekonomiassistent, Löpande redovisning, Momsdeklarationer,Leverantörsfakturor , Lönearbete, Månadsavstämningar
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Deltid, Extrajobb, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 3 nov 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.