Supportmedarbetare till BOLIST i Helsingborg

Supportmedarbetare till BOLIST i Helsingborg

Sveriges största bygg- och järnhandel söker förstärkning till sitt supporteam i Helsingborg! Tillsammans med två kollegor supporterar du butiker och privatpersoner med frågor kring leverans och betalning via mail och telefon. Har du erfarenhet av kundtjänst/support och kunskap från branschen? Sök redan idag, vi planerar att påbörja intervjuer redan v.45.

Information om uppdraget

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos BOLIST.

BOLIST har 250 lokalt anknutna butiker samt e-handel. Vissa butiker har en 100-årig historia där butiken funnits inom familjen i generationer, vissa är nyöppnade familjeföretag och vissa är stora varuhus. BOLIST är uppstickaren som finns på den lokala orten och som hjälper dig från ax till limpa, eller skruv till hus som vi gärna säger.

För att kunna erbjuda förstklassig service till sina kunder, såväl butiker som privatpersoner via e-handeln söker BOLIST en ny kollega till sitt supportteam.

Hos BOLIST erbjuds du:
  • Möjlighet att kombinera ditt intresse för service och logistik.
  • En introduktion av arbetet för att få bästa förutsättningar redan från start. Första veckorna kommer du gå bredvid dina kollegor samt supportera via mail. När du är varm i kläderna kommer du ta egna ärenden via telefon.
  • Förmånlig personalrabatt på hela sortimentet, 30 dagars semester, frukost på daglig basis och friskvårdsbidrag.
Arbetsuppgifter

Du kommer ingå i en grupp om totalt 3 supportmedarbetare, ett team som jobbar hårt och genomsyras av en härlig stämning. Tillsammans som grupp hanterar ni drygt 2500 samtal och 800 mail i månaden från såväl butiker som e-handeln. Majoriteten av frågorna berör leveranser och betalning. I din roll i supporten har du därför mycket kontakt med interna funktioner såsom lager och transport samt externa leverantörer. Efter avslutat ärende skall det administreras i företagets logistiksystem.

Vi söker dig som
  • Har jobbat i kundtjänst/support tidigare
  • Har erfarenhet från branschen
  • Har mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
  • Har en gymnasieexamen
För att trivas i tjänsten ser vi att du som person är positiv och lösningsorienterad. Du vet hur en kund ska bemötas på bästa sätt och har verktygen att hantera eventuella klagomål utan att ta det personligt.

Övrig information
  • Start: November eller december
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Helsingborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BOLISTs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se