Sommarjobb som kundservicemedarbetare till Resurs Bank i Helsingborg!

Sommarjobb som kundservicemedarbetare till Resurs Bank i Helsingborg!

Vill du utvecklas och skaffa värdefull kunskap i ett av Sveriges Karriärföretag där samarbete och gemenskap är en självklarhet? Rollen som kundservicemedarbetare är en tjänst för dig som drivs av försäljning och service samt har beslutsamhet att hitta de bästa lösningarna för varje kund. Välkommen in i ett team där målmedvetenhet och högt engagemang är en självklarhet!

Information om uppdraget

Resurskoncernen i Norden har idag drygt 750 medarbetare och söker ytterligare kundservicemedarbetare under sommareperioden med start juni 2022. Resurs Bank sitter i fräscha lokaler på Ekslingan 9 i Helsingborg.

Som ny på jobbet kommer du att påbörja din tid på Resurs Bank i ett utbildningsteam med samtliga nyanställda. Du erbjuds en gedigen introduktion och utbildning som ny i rollen med kontinuerlig coachning under din anställningstid. Hos Resurs Bank erbjuds du en varm och vänskaplig atmosfär.

Arbetsuppgifter

I rollen som kundservicemedarbetare blir du en nyckelspelare i ResursBanks framgångsarbete med att skapa hög kundnöjdhet. Du kommer att arbeta med försäljning och din huvudsakliga arbetsuppgift är att ge deras kunder den allra bästa kundupplevelsen. Ärenden kommer främst hanteras via telefon och riktar sig mot varma kunder. Efter en gedigen introduktionsutbildning som omfattar både system, produktkunskap och försäljning kommer du att vara redo att ge företagets kunder en fantastisk serviceupplevelse.

På Customer Service är det ett stort kund- och försäljningsfokus vilket innebär att du bör:
  • Trivas med ett strukturerat arbetssätt med tydliga mål för prestation, följt av uppföljning om hur det går - allt för att möta kundernas förväntningar
  • Ha ett genuint intresse för dialogen med kunder och vill kontinuerligt bidra till att förbättra den
  • Tycka om försäljning och ser försäljningsmål som en naturlig del av arbetet
  • Vara öppen för ny teknik och kontinuerlig utveckling av arbetsuppgifterna
Vi söker dig som
  • Har tidigare har erfarenhet från serviceyrket och är van att arbeta med mycket kundkontakt
  • Skriver och talar obehindrat på svenska och engelska
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
Meriterande
  • Talar norska, danska och/eller finska
  • Tidigare erfarenhet från callcenter
Som person är du
  • Resultatinriktad
  • Flexibel
  • Samarbetsförmåga
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: 13 Juni
  • Placering: Ekslingan 9, Helsingborg
  • Omfattning: Heltid, mellan v. 24-35
Schema:

* Du kommer arbeta måndag till fredag 08:00-18:30 enligt ett rullande schema.

Information gällande vidare rekryteringsprocess

Vi kommer begära utdrag ur belastningsregister från Polismyndigheten. Om du tycker tjänsten låter intressant och som något för dig får du gärna beställa hem ett belastningsregister (det utan specifikt ändamål) som heter "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" på polisens hemsida då det kan ta två till tre veckor att få hem det i brevlådan.

* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Deltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om ResursBank här