Kundsupport till Svenska Labex i Helsingborg!

Kundsupport till Svenska Labex i Helsingborg!

Är du en person som trivs i en roll med mycket kundkontakt? Har du god kommunikationsförmåga, erfarenhet av att arbeta i en kundtjänstroll och söker en ny utmaning? Då har vi tjänsten för dig! Som kundtjänstmedarbetare hos Svenska Labex får du möjlighet att arbeta i en kritisk roll med stort eget ansvar. Sök redan idag då vi selekterar löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker en person som kan täcka ett föräldrarvikariat i kundtjänst/supply chain hos Svenska Labex i Helsingborg. Vår kund letar efter en engagerad och initiativtagande kollega till deras kontor som kommer vara med och bidra till att skapa de bästa förutsättningarna för en kundtjänst i världsklass.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Svenska Labex. Uppdraget kommer att vara på heltid och kommer att sträcka sig i minst ett år. Det finns möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds

* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta i supply chain avdelningen och ta emot alla inkommande ärenden/kundorder. Du kommer till exempel att:
  • Hantera kundorder via telefon och mail
  • Svara i växeln och ansvara för växelfunktionen
  • Arbeta i ERP och CRM system
  • Beställa varor från leverantörer
  • Boka transporter
  • Skriva ut plocklistor och följesedlar
  • Bistå med lagerarbete under semestertider och stora utskick
  • Fakturera kunder och dotterbolag
  • Följa och övervaka kundnöjdhet
Tjänsten passar dig som trivs i en serviceroll med mycket kundkontakt. Du är en fena på kundservice och att ge ett gott bemötande, och trivs i en ansvarsfull roll där du får ta mycket eget initiativ. Du är noggrann och systematisk och drivs av att hjälpa våra kunder.

Vi söker dig som
  • Avklarad gymnasieutbildning
  • Är flytande i engelska och svenska
  • Förstår och kan göra sig förstådd på de skandinaviska språken
  • Har tidigare erfarenheter av ett liknande arbete med mycket kundbemötande och koordinerande arbetsuppgifter
  • Har god Datorvana
Det är meriterande om du har goda kunskaper/är flytande i danska.

Som person är du initiativtagande och engagerad. Du har skinn på näsan och trivs med mycket ansvar. Framförallt är du en lagspelare med mycket teamkänsla som vill bidra till en god stämning.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Helsingborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Svenska Labex är en framgångsrik leverantör av diagnostika och analysinstrument till laboratorier på sjukhus, universitet och läkemedelsindustri. De erbjuder en stor produktbredd av analyser inom transfusionsmedicin med tillhörande helautomatiska system.