Junior Controller till Siwertell

Junior Controller till Siwertell

Vi letar efter dig som är hungrig på att bygga på din kompetens och som söker en stimulerande utmaning där du utifrån ett ekonomiskt perspektiv kommer att ansvara för affärsområdet service inom ekonomiavdelningen på Siwertell. - Ett internationellt ledande bolag som fortfarande lyckas bevara den familjära känslan.

Information om uppdraget

I rollen som Controller har du ett brett kontaktnät inom bolaget, ett nära samarbete med dina kollegor på ekonomiavdelningen och på affärsområdet Service. Siwertell Service ansvarar för att ta hand om eftermarknaden för alla produkter som företaget levererat till hela världen, vilket innebär att dina kontaktytor inom affärsområdet eftermarknad många gånger involverar spedition, key account och orderprocessområdet. Den familjära känslan som Siwertell lyckats bevara trots sin globala miljö innebär också att det är snabba dialoger och beslutsvägar, med möjlighet för dig att påverka.

Tjänsten är inledningsvis ett föräldravikariat men för den som är nyfiken och ambitiös är tjänsten en spännande väg in i arbetet som Controller där det även kan öppnas upp för nya möjligheter inom bolaget. Du kan läsa mer om Siwertell här.

Arbetsuppgifter

Som Controller kommer du att arbeta med budget, forecasting, projektavslut/sales order och rapportering avseende affärsområdets resultat enligt överenskomna deadlines. Du kommer dessutom bland annat att:
  • Analysera och förklara resultat, orderingång, orderbok och eventuella avvikelser
  • Effektivisera rutiner och processer
  • Arbeta med leverantörsreskontra
  • Upprätta månadsbokslut
  • Sköta löpande bokföring
  • Arbeta med bad debts
  • Stötta affärsområdeschefen med ekonomiska analyser
  • Övriga ad-hoc uppgifter som kan uppkomma
Vi söker dig som
  • Har relevant avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet av att hantera de ekonomiska flödena
  • Är van användare av Excel och har arbetat med stora datamängder, pivottabeller och look-up funktioner
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Vi tror att du är i början av din karriär och letar nu efter att få ta nästa steg inom controlling. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt eget driv för att utvecklas. Vi letar efter dig som är analytisk och som trivs med att skapa struktur, effektiva rutiner och arbetssätt. Med anledning av de många kontaktytorna i tjänsten behöver du också trivas med, och vara med om att bidra till ett gott samarbetsklimat med dina kollegor.

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt men med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, Vikariat på inledningsvis 1,5 år
  • Placering: Bjuv
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Siwertell önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se