HR- och Löneadministratör till AB Elektrokoppar i Helsingborg

HR- och Löneadministratör till AB Elektrokoppar i Helsingborg

Ditt uppdrag

Som HR- och Löneadministratör på Elektrokoppar i Helsingborg blir din främsta uppgift att stötta, serva och vara organisationen behjälplig vid frågor kopplade till lön, sjukskrivning, reseräkningar, friskvårdsbidrag, arbetsgivarintyg med mera. Du kommer även arbeta brett med HR-administration och vara behjälplig i HR-processer, tolka lagar och kollektivavtal, företagshälsovård, anställningsavtal samt vara ett stöd för chefer i andra HR-relaterade frågor. Du kommer ansvara för hela löneprocessen från Ax till limpa för ca 90 kollektivare och 40 tjänstemän, 130 personer totalt. Det är därför viktigt att du har goda kunskaper i att tolka olika sorters kollektivavtal och har en bra struktur i ditt arbete. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på sex månader med start enligt överenskommelse. För rätt person kommer uppdraget att leda till en direktanställning hos AB Elektrokoppar.

Ett axplock av vad du kommer göra om dagarna inom löneadministration:
  • Löneadministration inom Agda
  • Systemadministration och underhåll av Agda
  • Kontroll av reseräkningar
  • Avstämning av lönekonton i redovisningen
  • Inrapportering av skatter och arbetsgivaravgifter
Inom HR-administration:
  • Administration av anställningsavtal och personalarkiv
  • Utbildning/fortbildning av personal
  • Vara behjälplig i rehabprocesser
  • Vara behjälplig i HR-processer
  • Tolka lagar och kollektivavtal
Om dig

Du älskar lön! Du älskar att ge service!

För att trivas och lyckas i rollen som HR- och löneadministratör motiveras du, och ser värdet av, i att ge god service och stöttning till medarbetare och chefer inom personal- och löneområdet. I rollen kommer du få många frågor från personal som rör lön, friskvård, ledighet för att nämna några exempel. Vi ser därför att du har lätt för att skifta fokus mellan uppgifter och trivs i en varierad arbetstillvaro. Tjänsten är en central funktion i bolaget och det är därför viktigt att du trivs i en social och kommunikativ roll där du har daglig kontakt med dina 130 kollegor på kontoret och fabriken i Helsingborg.

Vi söker dig med erfarenhet inom lönehantering och som kan hantera hela löneprocessen självständigt. Vi ser gärna att du har 1-2 års erfarenhet av liknande arbete inom löneadministration med goda kunskaper inom lönebearbetning, pensions- och försäkringsfrågor, skatter och förmåner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att de passar in som ovan nämnda, dvs att du älskar lön, tycker om att ge god service och du ser möjligheter och vill utvecklas inom området. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vidare har du goda systemkunskaper i Agda och Officepaketet.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvarig för rollen är Konsultchef Patrik Gustavsson (patrik.gustavsson@wise.se)

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken - modig - proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!
Mer info
Område Helsingborg
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 1 mars 2020 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AB Elektrokoppar i Helsingborg är Nordens största tillverkare av kopparvalstråd och en av de ledande i Europa. Koppartråden förädlas och utvecklas till kraft-, telekom- och installationskablar, profiler för land- och sjökabel, kommutatorer till elmotorer samt kontakttråd och andra produkter för eldrift av tåg. Företaget har ca 130 anställda. AB Elektrokoppar ingår i Elcowire Group, som även inkluderar Isodraht i Tyskland och Liljedahl Wire i Kina. Elcowire Group ägs av Liljedahl Group, en internationell industri- och handelskoncern med verksamhet i Norden, övriga Europa och Kina., www.elcowire.com