Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Är du noggrann, flexibel och prestigelös och har ett lösningsorienterat förhållningssätt? Har du lätt för att lära dig nya saker och är en person som både känner och sprider arbetsglädje? Härligt, då hoppas vi att du vill komma till oss och bidra till vår vision att "skapa rum där människor trivs, utvecklas och mår bra"!

Hos oss blir du en av fyra medarbetare på vår sammansvetsade ekonomiavdelning. På Tornberget är vi både stolta och glada över avdelningens kompetens och över avdelningens ständiga arbete med att förbättra stödet till bolagets övriga funktioner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Leverantörsreskontra
  • Kundreskontra
  • Fakturering
  • Bokföring
  • Lönehantering
  • Ansvar för avstämningar
  • Delta i bokslutsarbete
Om dig

Tjänsten passar dig som och är bra på att bygga och upprätthålla förtroendefulla relationer och som vill samarbeta för helhetens bästa. Du tar gärna egna initiativ till utveckling och förbättringsarbete. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vid att dina värderingar stämmer väl överens med vår värdegrund


Dina kvalifikationer
  • Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/ eller minst 5 års arbetslivserfarenhet från olika funktioner inom en ekonomiavdelnings ansvarsområde.
  • Du har goda kunskaper i Microsoft Office.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet från Agresso, Palette och/eller HogiaLön.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen.
  • Du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.
Om oss
Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en välkomnande och öppen arbetsplats där samarbete och utveckling står i fokus – både på individ- och bolagsnivå. Du ges tillgång till företagshälsovård och generösa friskvårdsförmåner. Vår arbetstid är rökfri.


Ytterligare information om tjänsten lämnas av Camilla Törnroos, ekonomichef, telefon 08-606 73 60


Välkommen med din ansökan märkt innehållande personligt brev, CV, referenser och löneanspråk
senast den 28 februari
till registrator@tornberget.se– märk din ansökan med dnr 121_2020


Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Mer info
Kontaktperson Camilla Törnroos
Telefon 08-606 73 60
Område Haninge
Yrkesroll Ekonomi, Administration, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://tornbergetfastigheter.haninge.se/om-tornberget/jobba-hos-oss/
Sista ansökningsdag 28 feb 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Tornberget är ett kommunalt fastighetsförvaltningsbolag i Haninge. Vi äger och förvaltar kommunala verksamhetsfastigheter såsom skolor, förskolor, fritidsgårdar, bibliotek samt äldre- och omsorgslokaler. Totalt äger vi cirka 300 000 m². På Tornberget arbetar närmare 100 personer inom olika yrkesområden. Exempel på yrkesområden är fastighetsförvaltning, fastighetsdrift, bygg- och projektledning, lokalvård, fastighetsskötsel och administrativa funktioner av olika slag. Vårt kontor ligger centralt i Haninge med närhet till allmänna kommunikationer, butiker och restauranger. Runt knuten finns natursköna Rudans friluftsområde. Vi erbjuder meningsfullt arbete på en välkomnande och öppen arbetsplats där samarbete och utveckling står i fokus - både på individ- och bolagsnivå. Vår vision är att skapa "rum där människor trivs, utvecklas och mår bra", både för våra hyresgäster och för våra anställda. Visionen, vår värdegrund med kärn- och spetsvärden, uppdrag och kultur anger vad vi står för och hur vi vill arbeta. För oss är det viktigt att nya medarbetare har värderingar som rimmar väl med värdegrunden.