Nu söker vi efter en skarp och serviceminded Orderadministratör

Nu söker vi efter en skarp och serviceminded Orderadministratör

Brinner du för kundservice i toppklass, administration och smidiga leveranser? Blir du motiverad av att arbeta i högt tempo med ett tight team där samarbete står i fokus? Då har vi rollen för dig! JF Hillebrand söker efter en ny orderadministratör och vi tror att du som läser detta kan vara perfekt för rollen.

JF Hillebrand är en världsledande aktör inom dryckeslogistik och är huvudsakligen importörer av vin och sprit. Just nu söker vi efter en orderadministratör till kontoret i Jordbro. Tjänsten gäller ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och 6 månader framåt, med chans till förlängning och anställning hos JF Hillebrand. Du anställs initialt av The Place och arbetar som konsult på JF Hillebrand.

Låter det som din nya utmaning? Tänkte väl det!

Rollen och uppdraget

I rollen som orderadministratör kommer du ha helhetsansvar över hanteringen av den operativa processen/administrationen. Du har ansvar över hela processen - från att en kundorder, reklamation eller utleveransrelaterat för alla JF Hillebrand logistics försäljningskanaler ärende inkommer från kund, till att ärendet är stängt. Ditt primära mål är att säkerställa en nöjd kund i alla lägen genom att vårda, behålla och utveckla relationen. JF Hillebrand logistics levererar en service som är bäst i klassen, och din erfarenhet och passion för kundservice kommer att genomsyra allt du gör.

Exempel på arbetsuppgifter;
  • Kundorderhantering (order, mässorder, specialorder, expressorder etc.)
  • Hantering av kunders samt Systembolagets privatimporter
  • Exportorderhantering
  • Reklamationshantering
Vem vi tror att du är

För att göra succé i rollen som orderadministratör tror vi att du alltid har kunden i fokus. Du ser till att leverera inom deadline, samtidigt som ditt arbete präglas av kvalité och noggrannhet. Du är van att ha många bollar i luften och motiveras av en arbetsplats med högt tempo. Att effektivisera arbetsflöden är något du brinner för, och du har en förmåga att se över processens helhet för att kunna prioritera och effektivisera.
Du är en stjärna på effektiv kommunikation, och ser samverkan med externa kunder och interna avdelningar som en självklar del i ditt arbetsliv.

Vad du har för erfarenhet:
  • Praktisk erfarenhet på minst 3-5år av att arbeta inom callcenter/kundservice/orderdesk/reklamationer området.
  • Hög kompetens och praktisk erfarenhet från att hantera kundkontakter i ett leverans- och transportflöde inom konsumentbranschen
  • God kunskap om hur ett ordersystem/affärssystem fungerar och hur det stödjer det praktiska dagliga arbetet.
Arbetstid

Tjänsten innefattar 39 timmar/vecka.

Låter det som en utmanande och spännande roll? Vänta inte med din ansökan. Tjänsten tillsätts löpande.

Om JF Hillebrand

Tyska JF Hillebrand är en världsledande aktör inom dryckeslogistik. Den svenska verksamheten JF Hillebrand Logistics AB bildades 2011 när JF Hillebrand förvärvade Systembolagets logistikbolag Lagena. Från lagret i Jordbro utanför Stockholm sköter de infrakt, tulltjänster, lagerhållning, plock och pack samt distribution åt sina kunder, huvudsakligen importörer av vin och sprit. Några av JF Hillebrands mottagare är Systembolag, restauranger, hotell och grossister runt om i Sverige.
Företagets vision är att vara den globala ledande tjänsteleverantören inom transport och logistik av vin, sprit, öl och andra produkter som kräver särskild omsorg. De brinner för att leverera trygga leveranser, vara pålitliga och hitta effektiva och smidiga lösningar för alla parter.

The Place - Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:
  • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
  • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
  • Onboardingplan
  • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
  • Friskvårdsbidrag
  • Specialerbjudanden
  • Mentorskap
  • Nätverksträffar
  • Kompetensutveckling
Nyckelord: order, exportorder, reklamationshantering, administratör, kundservice
Mer info
Kontaktperson Lena Forsberg
Telefon 0765362705
Område Haninge
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida https://theplace.se
Sista ansökningsdag 3 okt 2021 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.