Hoppa till innehåll
SOS Alarm logotyp

Sjuksköterska till SOS Alarm

Ansök nu
Vi söker fler Sjuksköterskor som vill vara med och skapa ett tryggare Sverige för alla.

Vill du ha en utmaning där du får använda din breda kunskap och fingertoppskänsla samtidigt som du har möjlighet att bidra till utvecklingen av arbetet tillsammans med fantastiska kollegor? Är du en person som klarar stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv och din kompetens, då kanske du är vår nästa kollega!

Som sjuksköterska på SOS Alarm arbetar du i huvudsak med telefonbedömning och triagering. Du bedömer patienter i alla åldrar som ringt 112 på grund av sjukdom eller skada med varierande hjälpbehov. Via telefon bedömer du ambulansbehov samt ger akutmedicinsk rådgivning. Arbetet innefattar samverkan med såväl interna som externa aktörer, till exempel ambulanssjukvård och hemsjukvård.

Vi erbjuder en heltäckande introduktionsutbildning där du alternerar mellan teori och praktik tillsammans med våra handledare.

Som SOS-sjuksköterska har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema.

För att arbeta som Sjuksköterska på SOS Alarm har du:
  • Svensk sjuksköterskelegitimation
  • Tala flytande svenska, ha goda kunskaper i engelska
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som sjuksköterska inom akutsjukvård (kan vara både akutmottagning eller akutvårdsavdelning), IVA, ambulanssjukvård, anestesi eller motsvarade.
Vi ser att det är meriterande om du har erfarenhet av telefonbedömning, relevant VUB.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Möt Ia i den här filmen där hon beskriver sin tidigare roll som SOS-sjuksköterska. Idag arbetar Ia som Vårdutvecklare hos oss.

Ansökan

Låter SOS Alarm som en plats för dig? Urval sker löpande men vi vill såklart ta del av din ansökan senast 31 maj . Du inleder din anställning enligt överenskommelse med en internutbildning med full lön och denna startar under hösten 2023 Har du frågor kring tjänsten är du mer än välkommen att kontakta Gruppchef Andreas Johansson via mail till andreas.johansson@sosalarm.se.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

SOS Alarm larmar ut hjälpresurser vid sjukdomsfall, olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm, kameraövervakning och driftlarm. Vi tillhandahåller kundorienterade jourtjänster såsom samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Hos oss på SOS Alarm arbetar idag ca 1300 stolta SOS:are.
Mer info
Område
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
31 maj 2023 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

SOS Alarm har en unik verksamhet. Dygnet runt, året om hanterar vi larm och koordinerar hjälpresurser vid olyckor, kriser och störningar i samhället. I nära samverkan med våra kunder och partners stärker vi den svenska trygghetskedjan. SOS Alarm ägs av oss alla gemensamt - genom staten och alla Sveriges Kommuner och Regioner. Tillsammans skapar vi ett tryggare Sverige för alla, nu och i framtiden.

Liknande jobb

Fler från samma arbetsgivare