Credit Controller

Credit Controller


Vill du arbeta i ett väletablerat och spännande företag i Halmstad? Tycker du om siffror och drivs av att hålla ordning och reda? Då är det dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Som Credit Controller kommer du ha en central roll på företaget. Dina främsta arbetsuppgifter är att:

Sända panthandlingar till SEB som är vår belåningspartner.
Stämma av och följa upp kundreskontran.
Ha hand om kreditprövningar och betalningspåminnelser.
Vara kontaktperson mot kunder via telefon och mail.
Vara kontaktperson och stöttning för resten av organisationen.

Din profil
Den vi söker behöver ha ett stort eget driv och att du gillar att arbeta proaktivt. Det är viktigt att du trivs med att arbeta med frihet under ansvar och kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.
Vidare ser vi att du som söker är pedagogisk lagd och förstår vikten av att, genom kommunikation skriftligt och muntligt, sprida kunskap och förståelse till din omgivning. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.
Kvalifikationer:

Högre utbildning inom ekonomi eller annan relevant erfarenhet.
Att du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.
Goda kunskaper i excel.
Att du är mycket noggrann i ditt arbete.
Att du har förmågan att kommunicera även med danska och norska kunder.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Placeringsort: Halmstad
Start: Omgående (med hänsyn till uppsägningstid)
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: Heltid, Dagtid
Lön: Individuell lönesättning


Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos kunden i Halmstad.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail sara.hollsten@maxkompetens.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Mer info
Område Halmstad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.maxkompetens.se
Sista ansökningsdag 27 feb 2023 (23 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.