

Teknisk support
Intersolia som företag
Intersolia har sedan starten 1999 hjälpt företag som hanterar kemikalier att ta ett lagstadgat och aktivt ansvar för sin personal och vår miljö. Vi finns idag verksamma i över 26 länder i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt konsult- och IT bolag. Med våra webbaserade system, iChemistry och iPublisher, stöttar vi i kemikaliehantering och erbjuder effektiva lösningar som hjälper våra kunder att säkerställa sitt arbete med att uppfylla aktuell lagstiftning.
Om tjänsten
Har du god teknikförståelse inom IT/mjukvara? Gillar du kundkontakt och att lösa problem? Har du dessutom en pedagogisk ådra och gillar att jobba med människor? Då är detta din nya utmaning!
Du ger kunderna support i våra mjukvaror för kemikalier med fokus på de mer avancerade delarna. Utöver support ansvarar du för att hålla manualer och informationsmaterial uppdaterat och även testning av produkterna mm. Kunderna är i B2B-segmentet och finns främst i Europa. Du jobbar tillsammans i ett team med andra kollegor. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Halmstad.
Din profil:
* har stort IT-intresse och gillar att arbeta i en bred roll
* är noggrann, självständig och drivande
* ser saker från kundens synvinkel och försöker lösa problem
* ser möjligheter till att förändra och förbättra arbetet
* har gymnasieutbildning
Det är meriterande om du
* minst 6 månaders erfarenhet av arbete inom support, alternativt en IT/teknisk utbildning
* har fördjupad teknisk förståelse
* har kunskaper inom MS SQL server
Vi erbjuder
* arbete i ett internationellt växande bolag
* dig att jobba för en bättre miljö
* arbeta tillsammans med ett härligt gäng
* varierande arbetsuppgifter
Intervjuer kommer ske löpande se till att sök nu!
Kontaktinformation
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Customer service manager Caroline Nilsson på telefon 073 076 48 90, caroline.nilsson@intersolia.com