

Ekonomiassistent
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent? Tycker du om att arbeta administrativt och har lätt för att lära dig nya system? Är du initiativtagande och värderar ett gott samarbete? Vi på Adecco söker nu en ekonomiassistent till vår kund i Halmstad.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent ansvarar du över att assistera ekonomer med det dagliga ekonomiarbetet. Dagliga arbetsuppgifter innefattar bl.a. hantering av kund- och leverantörsreskontra, fakturahantering, löneförberedande uppgifter, rapportering samt moms och skattedeklarationer.
Övriga avstämningar, hantering av reseräkningar samt beställning av varor är också arbetsuppgifter som du kan tänkas få ansvara över.
Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande ekonomiuppgifter och med god förståelse för hela den ekonomiska kedjan. Rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete.
Eftersom arbetet ofta även innebär daglig kontakt med kollegor, kunder och leverantörer letar vi efter dig som är social och serviceinriktad. Vidare är en god stämning och gemenskap viktigt på denna arbetsplats och du förväntas bidra till detta genom en positiv inställning och stöttande förhållningssätt gentemot kollegor.
Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av liknande ekonomiarbete
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av att arbeta i affärsystem så som Visma Lön och Monitor ERP.
Om anställnigen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande.
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Emma Andersson på emma.andersson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!