Nationell Servicechef till Weinig i Halmstad

Nationell Servicechef till Weinig i Halmstad

Om kunden
Nästan 2000 medarbetare världen över arbetar idag för Weinig Group. De utvecklar och tillverkar världsledande maskiner och anläggningar inom bearbetning av massivt trä och omsätter över 3 miljarder kronor årligen. Med ledande teknologi och koncept ger de kunder högsta kvalitet, samt ekonomiskt och hållbarhetsmässigt föredömliga produktionsprocesser.

Michael Weinig AG Service Center underhåller och installerar maskiner och anläggningar inom förädlingsindustrin. På uppdrag av Service Center Sverige söker Palm & Partners Professional AB nu en ny tyskspråkig Servicechef med nationellt ansvar till deras Halmstadkontor.

Arbetsbeskrivning
I rollen som servicechef tar du över organisation och ledningen av den internationella fälttjänsten i Sverige. Du ansvarar över servicen i helhet via sektionen "Life Time Services". Dina övergripande arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå i att:
  • ansvara för utveckling och organisation av denna, såväl i Sverige som på global nivå, vilket innefattar såväl teknisk support som servicenätverk
  • utforma, implementera och övervaka processer i Sverige
  • hantera produktportföljen som bl.a. inkluderas av fältservice, teknisk support, reservdelar, uppgraderingar, serviceutbildning och klagomålshantering
  • ansvarar för HR-frågor och utveckling av resurser i fråga om kundnöjdhet, konkurrenskraft, säkerhet, kompetens och hållbarhet
  • följer upp marknad och kunders behov
Utbildning
Examen från utbildning med tekniskt fokusområde

Erfarenhet
Du bör ha mångårig erfarenhet av att leda ett team och har operativ erfarenhet av kundservice och service från teknisk miljö.
Du har med fördel dessutom arbetat med projektledning, design, omorganisation och optimering av processer samt förändringsarbete. Du bör ha kunskap i SAP R / 3 SD och CS och är bekant med ticket systems.

Personliga kvalifikationer
Som person är du:
  • flytande svensk-, engelsk- och tyskspråkig
  • kund- och lösningsorienterad och har en känsla för Service & Support
  • stark i konceptuell, strategisk och operativ implementering
  • självsäker och har en distinkt förmåga att kunna kommunicera och arbeta i ett team
  • oberoende och autonom
  • internationellt öppen och har viljan att resa
Lön och anställningsvillkor
Enl. ök.
Slutgiltig kandidat kommer att erbjudas anställning hos kund.

Ansökan
Skicka din ansökan via länken (eller via https://career.palmpartners.se/lediga-tjanster) redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta enklas på mail: niclas.arheden@palmpartners.se alternativt på tel. 0733897675.
Mer info
Område Halmstad
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Palm & Partners
Sista ansökningsdag 28 feb 2021 (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Palm & Partners är effektiv bemanning och rekrytering grundad på engagemang i hela processen. Engagemang i effektiva lösningar, processer och verktyg, engagemang i varje individs utveckling och alldeles särskilt engagemang i ett långsiktigt resultat för våra kunder. Centralt i våra arbetsprocesser är personalen, vår personal trivs och utvecklas hos oss mer än om man har en traditionell anställning. Det skapar resultat för våra kunder.