Vi söker en motiverad person till IT- Servicedesk!

Vi söker en motiverad person till IT- Servicedesk!

Vi söker en motiverad person till IT- Servicedesk!
Är du en person som älskar service och samtidigt har ett intresse för teknik? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Om arbetet:
Du kommer att arbeta med att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Målet är att lösa så mycket som möjligt på distans.

I huvudsak är det support direkt med kund per telefon eller via ett ärendehanteringssystem. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla personuppgifter.

Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:

Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.

Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.

Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.

Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

Din profil:
Vi söker dig som har som lägst gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena. Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office är ett krav. Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande. Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen eller liknande är också meriterande.

Vi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer vikten att läggas på personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.

Mycket goda kunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift förutsätts. Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS.

B-körkort erfordras.

Tjänsten är på heltid dvs. 40 timmar/vecka. Då deras Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Frågor gällande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare:

Elin Karlsson (v.34 samt efter v.37): /073 436 81 05

Ida Svensson (v.35-37): /070 091 59 12

Om Maxkompetens:
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.
Mer info
Område Halmstad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 6 nov 2019 (13 dagar kvar)