Inköpare

Inköpare

Om tjänsten

Som strategisk inköpare kommer du att ingå i en utvecklande inköpsorganisation och arbeta löpande tillsammans med leverantörer för att uppfylla leveranssäkerhet till företagets kunder. Arbetet kommer i huvudsak omfattas av operativa arbetsuppgifter så som att följa upp alla inköp mot leverantör, hantera avvikelser, ha löpande kontakt med leverantör för att säkra inleveranser till våra lager samt att, tillsammans med avdelningens medarbetare, planera för framtida inköp. Exempel på dagliga arbetsuppgifter som ingår i rollen:
  • Lägga operativa inköp
  • Orderbekräfta inköp
  • Leveransövervakning
  • Fakturakontroll och avvikelsehantering
  • Stämma av och lösa leveransavvikelser
  • Förhandling och avtalsskrivning med leverantör
Tjänsten är ett heltidsuppdrag, i Halmstad.

Din profil

Vi söker dig som har universitets-, YH- eller högskoleexamen inom ekonomi, inköp, Supply Chain eller annan utbildning som bedöms relevant för rollen. Du har minst 2 års erfarenhet av att ha jobbat med ekonomi, inköp eller logistik. Du skall ha god datorvana, där framförallt starka kunskaper i Excel är ett krav.
Vi tror att du är en person som trivs i en snabbt föränderlig miljö och du brinner för att få dina kunder nöjda, interna som externa.
Du är en engagerad lagspelare som är bra på att samarbeta samtidigt som du gillar ansvar och att utvecklas och lära dig nya saker. I ditt arbete är du resultatorienterad, noggrann och arbetar löpande för förbättringar.

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2017 omsatte Logent ca 1,3 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!

Läs mer på www.logent.se

Om ansökan

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Du ansöker om tjänsten via annonsen, vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev. Ansvarig rekryterare går igenom inkomna ansökningar och gör urval, är du en av dem som går vidare i processen kommer du att bli kontaktad för en första telefonintervju och avstämning kring erfarenheter relevanta för tjänsten. Går du sedan vidare i processen får du möjlighet att komma till Logent för att träffa ansvarig rekryterare på en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta, alexandra.borup@logent.se

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Halmstad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Logent
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2015 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.