Teknisk Support

Teknisk Support

Brinner du för teknik och är nyfiken på solceller? Har du därtill ett intresse för hållbarhet och trivs med att arbeta i en självständig roll? Alstra fortsätter att växa och söker nu en Teknisk Support till deras kontor i Halmstad!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Alstra.

Om företagetAlstra är ett solcellsföretag som är specialiserat på att hjälpa villaägare och lantbrukare, men även företag och bostadsrättsföreningar att investera i kompletta solcellsanläggningar och laddboxar för elbilar. Du kommer att ingå i ett härligt gäng, med idag närmare 30 kollegor. Företaget har över 30 års samlad erfarenhet från solcellsbranschen där de tillsammans har sålt, projekterad och installerat över 1 200 solcellsanläggningar i södra Sverige. Nöjda kunder och Alstras bidrag till ett fossilfritt Sverige är det som driver bolaget framåt.

ArbetsuppgifterSom Frontline Teknisk Support arbetar du med att sköta teknisk support och ansvarar för service och reklamationsarbete via telefon såväl som mejl. Du driver ärenden självständigt som i första hand ska lösas på egen hand, i andra hand med stöd från tillverkarens tekniska support. Du ansvarar för serviceärenden från start till slut och administrerar det via Alstras ärendesystem. Som en del i Alstras arbete med att få bort fossilerna, och Alstras arbete mot en koldioxidneutral verksamhet ska teknisk support fokusera på att inom Alstra minska Alstras miljöpåverkan i hela värdekedjan. Hållbarhet och miljö skall alltid vara en stor del av det dagliga arbetet och du ska så långt det är möjligt följa bolagets hållbarhetsplan. Därtill är du med och startar upp en ny avdelning på Halmstad kontoret där du arbetar nära elektriker och servicemontörer samt har breda kontaktytor internt såväl som externt.
  • Kundkontakt via inkommande samtal och mejl
  • Vid behov boka in platsbesök hos kund av elektriker och servicemontör
  • Ta emot, dokumentera och bearbeta löpande service och reklamationsärenden
  • Vid behov vägleda användarna i bevakningssystem för att kunna lösa deras problem
  • Koordinera garantiåtgärder och ersättningsprodukter direkt med leverantör
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Erfarenhet av arbete med likartade arbetsuppgifter alternativt arbete som elektriker, solcellstekniker eller liknande
  • Goda kunskaper i Microsoft Office
  • Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som skrift
  • Meriterande med erfarenhet från solcellsbranschen
  • Meriterande med tyska språkkunskap
Vi söker dig som har ett stort intresse för det tekniska och solceller samt besitter ett stort driv och trivs med att arbeta i en bransch som är i förändring. Du utför dina arbetsuppgifter strukturerat och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Vidare driver du ditt arbete framåt och bidrar gärna med idéer och nya perspektiv. Du som söker har tålamod, är stresstålig och tillmötesgående i ditt bemötande både internt och externt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du trivs med breda kontaktytor skriftligt såväl via telefon.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Halmstad
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teknisk support, support, Halmstad, Halland, First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, supporttekniker, solcellstekniker, solcellsmontör, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, mjukvara, heltid
Mer info
Område Halmstad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!